Banc de Sang i Teixits de Catalunya
BARCELONA 12 jul. (EUROPA PRESS) -
El Banc de Sang i Teixits de Catalunya ha calculat que fins a finals d'agost els hospitals catalans necessitaran 35.000 donants per atendre a malalts i accidentats, i des d'aquest dijous ha engegat una campanya de donació als centres hospitalaris per aconseguir aquesta xifra.
Segons ha informat el Banc de Sang aquest dijous en un comunicat, la iniciativa forma part de la tradicional campanya d'estiu que la institució organitza abans de les vacances, quan les donacions disminueixen un 30% pel canvi d'hàbits durant el període estival.
Sota el lema 'Omple la bossa de vida', els donants que participin en la campanya rebran una bossa de roba per utilitzar-la durant les vacances.
60 CAMPANYES PROGRAMADES
Durant l'estiu, el Banc de Sang ha programat 60 campanyes de donació cada setmana, i obrirà sales de donació a 20 hospitals catalans.
A més, ha previst 500 donacions només de plaquetes per garantir que es mantinguin totes els tractaments que requereixen aquest component sanguini.