Actualitzat 30/12/2022 17:13

Balcells demana fer tests als passatgers procedents de la Xina tot i que estiguin vacunats

El conseller de Salut de la Generalitat, Manel Balcells
EUROPA PRESS

Reclama coordinació entre països europeus en proves i protocols

BARCELONA, 30 des. (EUROPA PRESS) -

El conseller de Salut de la Generalitat, Manel Balcells, ha optat per fer tests d'antígens ràpids (TAR) a tothom qui arribi de la Xina a partir del dia 9 de gener independentment de la seva pauta de vacunació, en haver-se immunitzat amb vacunes diferents a les de l'estratègia europea, a causa de l'elevada transmissió de la covid-19 al país asiàtic.

Ho ha dit en unes declaracions als periodistes aquest divendres després que la ministra de Sanitat, Carolina Darias, ha anunciat al matí que sol·licitarà als passatgers procedents de la Xina un test negatiu de covid-19 o, en defecte d'això, la pauta completa de vacunació.

El conseller ha aclarit que fer TAR als aeroports és un protocol que està acabant de perfilar Sanitat Exterior i ha remarcat que, a parer seu, s'haurien de sotmetre a aquesta prova tots els passatgers i no només els que no portin la pauta de vacunació completa.

D'acord amb aquest protocol, els viatgers que donin positiu en el test d'antígens també s'hauran de sotmetre a una prova PCR, que se seqüenciarà per determinar si es tracta d'una variant nova a Espanya o no.

En cas que sigui una variant nova, el titular de Salut ha explicat que el Govern recomanarà l'aïllament d'aquesta persona perquè no disposen de les eines perquè sigui obligatori, tot i que ha assegurat que treballen en coordinació amb el Govern central, que sí disposa de les competències.

En tot cas, aquest protocol s'activarà a partir del 9 de gener, data en la qual els aeroports de Madrid i Barcelona començaran a rebre uns 15 vols directes des de la Xina, ha precisat el conseller.

També ha demanat coordinació entre països europeus pel que fa a proves i protocols amb aquests passatgers perquè pot ser que arribin a Espanya després de fer escala a una altra ciutat en comptes d'arribar amb un vol directe.

"ESTAR MOLT ALERTA"

La situació epidemiològica a la Xina els fa "estar molt alerta" tot i que de moment no han detectat cap variant nova en les proves efectuades a nouvinguts a Espanya, la qual cosa els dona certa tranquil·litat, ha dit.

Així mateix, ha insistit en la importància de la vacuna, sobretot en persones més grans de 60 anys i persones amb factors de risc, als qui ha instat a rebre la segona dosi de reforç si encara no l'han rebuda.

Articles Relacionats

Contingut patrocinat