Publicat 13/5/2019 17:26:01 +02:00CET

Baixa un 1,4% la inversió publicitària en ràdio a Catalunya

BARCELONA, 13 maig (EUROPA PRESS) -

La inversió publicitària en ràdio ha experimentat una "lleugera reculada" a Catalunya el 2018, i ha passat dels 51,4 milions d'euros a 50,7 milions, un 1,4% menys, segons un informe de l'Associació Catalana de Ràdio (ACR).

Aquesta disminució contrasta amb el creixement sostingut en les xifres de facturació des del 2013, i el creixement acumulat des d'aquest any ha estat de gairebé el 18%, ha informat aquest dilluns l'ACR en un comunicat.

La ràdio generalista ha suposat un 65% de la publicitat gestionada per les emissores a Catalunya, la qual cosa suposa un increment de 2,3 punts sobre l'any anterior, mentre que les emissores temàtiques musicals i informatives han suposat el 35% restant.

La xifra de 50,7 milions d'euros queda lluny dels 75,4 milions registrats el 2007, i el descens de l'1,4% entre el 2017 i 2018, contrasta amb l'augment al mercat estatal en el mateix període, que ha estat d'un 3,5%.

Barcelona concentra progressivament major inversió, i en deu anys ha crescut gairebé 11 punts en detriment de la resta de províncies, passant del 78% al 89,3% actual.

El 2018, el 42,8% de l'audiència escoltava la ràdio des de casa i el 41,7%, i el 52% dels que l'escolten són de ràdios temàtiques i un 48% escolten emissores generalistes.

L'informe constata que el març del 2018 les diferents cadenes i emissores de ràdio privada a Catalunya donaven feina a 693 persones, un 67% laborals i un 33% col·laboradors, unes dades que representen un 22% de creixement sobre el 2015.