Autoritzen a l'Open Arms portar material humanitari a Grècia després de 100 dies de bloqueig

Amnistia Internacional exigeix al Govern de Sánchez que permeti salpar a l'Open Arms i l'Aita Mari
EUROPA PRESS - Archivo
Publicat 17/4/2019 12:23:57CET

Capitania només permet fer operacions de salvament "de caràcter espontani o ocasional"

BARCELONA, 17 Abr. (EUROPA PRESS) -

El Govern central ha autoritzat al vaixell Open Arms navegar cap a les illes gregues de Samos i Lesbos per transportar material humanitari després de 100 dies "de bloqueig" al Port de Barcelona, ha informat aquest dimecres l'ONG Proactiva Open Arms a Europa Press.

L'autorització de Capitania Marítima de Barcelona --que depèn del Ministeri de Foment-- permet només descarregar material, però no per entrar a la regió de recerca i rescat (zona SAR) del Mediterrani central, i impedeix fer operacions de salvament amb l'excepció de les que siguin "de caràcter espontani o ocasional", i en coordinació amb l'autoritat de la zona SAR.

L'Open Arms es troba a Barcelona des del gener després que Capitania li denegués el permís de salpar cap al Mediterrani, on feia operacions de salvament d'immigrants que naveguen a la deriva, perquè considerava que incomplia la normativa europea de rescat de refugiats i perquè el buc no tenia un certificat per tansportar tantes persones.

NAVEGACIÓ "DIRECTA" CAP AL PORT

El document, datat aquest dimarts, adreçat al capità del vaixell i recollit per Europa Press, autoritza el buc a navegar "de manera directa i ininterrompuda" cap al port de Pythagoreion de la illa de Samos, complint la normativa sobre navegació, certificats de seguretat i eliminació de substàncies contaminants.

"En cap cas podrà efectuar-se una navegació amb el propòsit de fer operacions de recerca i salvament o altres activitats que derivin amb tota probabilitat en aquestes operacions, excepte aquelles operacions de salvament que siguin de caràcter espontani o ocasional", indica l'autorització.

NEGA OPERACIONS DE SALVAMENT

També recorda al capità que les navegacions queden supeditades a les que permeten els certificats del buc "i que no es podran dur a terme operacions de salvament si no compta amb la conformitat de l'autoritat responsable de la regió SAR on navegui, i sempre sota la coordinació d'aquesta autoritat".

En una d'aquestes operacions, el buc estarà subjecte al compliment de la normativa internacional o nacional, que compta amb el Conveni internacional SAR, el de seguretat per a la vida humana al mar, el de Salvament Marítim, el de Trànsit Marítim Internacional, la Convenció de l'ONU sobre el Dret del Mar, el text refós de la Llei de Ports de l'Estat i de la Marina Mercant i la de Navegació Marítima.

En cas que es consideri que s'han fet incompliments durant la navegació del buc derivats d'aquesta autorització "constituiran infraccions contra la seguretat marítima o l'ordenació del trànsit marítim, i podria sancionar-se cadascuna d'elles amb multes de 901.000 euros o 300.000 euros, respectivament", avisa Capitania.

Contador
L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2019 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.