Publicat 18/02/2019 11:41

Augmenten els estereotips femenins en la publicitat de joguines en la televisió

Juguetes, juguete, jugar, regalo, regalos, Reyes Magos, muñeca, muñecas
EUROPA PRESS

BARCELONA, 18 febr. (EUROPA PRESS) -

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) ha constatat un "augment notable" dels estereotips femenins en els anuncis de joguines emesos durant la campanya de Nadal, que suposen el 88,8% del total.

En el seu informe anual, el CAC ha observat que la televisió ha moderat el nombre total d'estereotips per la reducció dels masculins i que ha arribat al nivell més baix registrat, ha informat l'organisme regulador aquest dilluns en un comunicat.

El CAC ha incls per primera vegada YouTube en la mostra i ha detectat la presncia de 'youtubers' infantils, que reprodueixen els estereotips de gnere de la televisió davant d'audincies massives: el vídeo 'Las ratitas se maquillan y se van a la disco a bailar', que protagonitzen dues nenes de 6 i 7 anys, va tenir 16 milions de visualitzacions.

L'informe ha analitzat els anuncis de joguines emesos a TV3, el Super 3/Canal 33 i 8tv entre el 10 d'octubre del 2018 i el 5 de gener del 2019, amb 186 espots diferents, i sis canals de promoció de joguines en plataformes de distribució de vídeos, protagonitzats per nens i amb un nombre elevat de subscriptors --més de 750.000--.

"INQUIETUD"

El president del CAC, Roger Loppacher, ha lamentat que, malgrat la tendncia a reduir el nombre global d'estereotips, en el cas dels femenins "no només no segueixen aquesta tendncia, sinó que fins i tot augmenten".

Ha mostrat "inquietud" per l'aparició de canals promocionals de joguines a YouTube, amb audincies massives i que reprodueixen tot tipus d'estereotips, i ha cridat a ser més actius per denunciar la presncia d'estereotips, tant en la televisió tradicional com en les plataformes.

En televisió, l'informe constata que s'ha experimentat una evolució positiva per insuficient, perqu s'ha passat d'un mxim del 50,4% d'estereotips el 2004 al 31,2% en l'última campanya, la xifra més baixa des que s'analitzen els estereotips.

No obstant aix, la reducció dels estereotips no ha estat distribuda igualitriament entre els dos sexes, ats que han baixat els masculins per han crescut els femenins: nou de cada deu estereotips (88,8%) són femenins, un increment de 20 punts percentuals respecte a l'any anterior.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés