Actualitzat 18/11/2014 17:18

Augmenta un 60% les morts de motoristes a Barcelona

XXI Forum de Seguridad Viaria
Foto: EUROPA PRESS

BARCELONA, 18 Nov. (EUROPA PRESS)

Les morts de motoristes a Barcelona a data 18 de novembre han augmentat un 60% --passant de nou a quinze morts-- en comparació amb les víctimes en el mateix període del 2013, segons han informat fonts municipals a Europa Press.

   En concret han perdut la vida a la zona interurbana quinze motoristes davant dels nou que van morir en el mateix període del 2013, unes xifres que han fet reaccionar a l'Ajuntament de Barcelona, del qual el seu tinent d'alcalde de Mobilitat i Seguretat, Joaquim Forn, ha presentat aquest dilluns un Pla de Seguretat Viària per a motos, amb l'objectiu de "reduir aquests números".

   A les xifres de morts en accident de moto, cal afegir vuit transeünts, un ciclista i dos morts en vehicles, que sumen els 26 morts en el que portem d'any a la ciutat comtal.

   El 30% dels vehicles que circulen per la capital catalana són motocicletes i ciclomotors, dels quals els usuaris tenen un perfil majoritari d'homes d'entre 30 i 60 anys que fan desplaçaments d'uns tretze minuts de mitjana, normalment per dirigir-se a la feina.

   El 28,7% dels accidents es produeixen per no obeir el que indica el semàfor, la major part de les vegades en el moment d'arrencar; un 14,6% per la falta d'atenció, un 7,6 per girs indeguts, i un 6,4% per canvis de carril sense precaució, per la qual cosa Forn ha avançat que es perseguirà "els zig-zag entre cotxes, les arrencades precipitades en semàfors i els canvis de sentit incorrectes".

   Com el 45% dels morts en accident de moto conduïen gràcies a haver obtingut el carnet B i tenir tres anys d'experiència al volant, una de les mesures que adoptarà el consistori és demanar a la Direcció General de Trànsit una revisió de la norma que permet a aquests usuaris conduir motos de fins a 125 centímetres cúbics.

   Entre les 17 mesures del pla que arrencarà "de manera immediata", es té en compte la sensibilització i la prevenció, un paraigua sota el que es preveu l'impuls d'una Declaració Institucional del Ple Municipal, l'impuls d'un acord ciutadà per a una Barcelona sense accidents de moto, una campanya municipal per a conscienciar els motoristes dels riscos potencials, la implantació d'un programa de formació viària a les empreses, per als viatges 'in itinere', la formació entre els 16 i els 18 anys del Servei Català del Trànsit (SCT), entre d'altres.

   També s'intensificaran els controls sobre les infraccions esmentades així com els d'alcohol i drogues --uns controls que en el mes d'octubre i sobre les motos s'han intensificat un 180%--, els de velocitat aleatoris, els d'ITV i els que es fan mitjançant radar.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés