Actualitzat 17/12/2013 22:34

Artistes, actors i directors critiquen les "presses" del pla estatal per impulsar arts escèniques

BARCELONA 5 des. (EUROPA PRESS) -

Professionals del sector de la dansa, circ, teatre, actors, directors i professionals de l'àmbit de les arts escèniques en general han criticat aquest divendres les "presses" del programa Platea, impulsat pel Govern per impulsar la contractació d'espectacles per part dels ajuntaments.

En un comunicat conjunt, les entitats han admès la "bona voluntat" del pla, però han lamentat la falta de transparència en l'admissió de companyies i espectacles al programa.

Han reclamat "criteris d'admissió clars, públics i publicitats amb temps perquè tot el món que ho decideixi es pugui acollir", així com un calendari adequat al sistema d'organització habitual de les temporades dels teatres.

"Avui dia és molt difícil encara trobar temporades programades a un any vista, com sembla que exigeix aquest programa", han remarcat els professionals, que han observat la dificultat de les companyies per actuar en la seva pròpia comunitat.

També han lamentat que el Ministeri de Cultura no contactés amb entitats del sector a l'hora de redactar el pla, presentat a Catalunya la setmana passada pel director de l'Institut Nacional de les Arts Escèniques i de la Música (Inaem), Miguel Ángel Recio.

Han signat el comunicat les Associacions Professionals de les Arts Escèniques a Catalunya, l'Associació d'Actors i Directors Professionals de Catalunya, l'Associació de Professionals de Circ de Catalunya, l'Associació de Professionals de la Dansa de Catalunya i l'Associació Professional de Teatre per a Tots els Públics.

Contingut patrocinat