BARCELONA 15 febr. (EUROPA PRESS) -
Arenys de Mar (Barcelona) ha retirat un abocador il·legal de pneumàtics després d'una recomanació del Síndic de Greuges, Rafael Ribó, en aquest sentit.
Segons ha informat el Síndic en un comunicat, el consistori ha donat compliment a les seves recomanacions i ha retirat l'abocador incontrolat de pneumàtics existent en una finca particular de la localitat des de fa més de deu anys.
L'Ajuntament ha publicat al web municipal que una empresa adjudicatària en un procés de licitació pública està duent a terme durant aquests dies els treballs de desmantellament.
El Síndic havia constatat la "inactivitat" del consistori en aquest cas, i qüestionava que en lloc d'adoptar mesures d'urgència davant una situació amb riscos mediambientals i sanitaris, s'hagués limitat a iniciar processos administratius sense finalitzar-los.
El Síndic va actuar d'ofici l'estiu de 2016 en conèixer l'existència de 19 suposats abocadors incontrolats a la demarcació de Barcelona, entre els quals es trobava el d'Arenys.