Publicat 16/04/2019 21:00

AMP.- Vens de Castelldefels (Barcelona) critiquen el desviament d'un avió avariat sobre el municipi

Enaire assegura que requeria "temps" activar una altra pista

BARCELONA, 16 abr. (EUROPA PRESS) -

L'associació venal 'Prou Soroll' de Castelldefels (Barcelona) ha criticat aquest dimarts "el perill que va suposar desviar per sobre del municipi l'avió israeli que va aterrar d'emergncia diumenge passat en l'Aeroport de Barcelona" després de sofrir un incendi en un motor.

En un comunicat, l'entitat ha lamentat que "l'avió, amb el motor incendiat, sobrevolés les poblacions confrontants a l'aeroport abans d'aterrar en la pista principal, posant en perill la vida de més de 20.500 persones".

Ha qualificat d'imprudncia la maniobra i ha assenyalat que es podria haver evitat desviant l'avió per altres pistes: "El més lgic hagués estat aterrar des del mar per la pista transversal".

L'associació ha apuntat que estudia prendre mesures i ha exigit a Aena, com a gestor de l'aeroport, que "implementi les mesures necessries perqu episodis com aquest no tornin a succeir".

Fonts d'Aena han explicat a Europa Press que el diumenge un avió va sofrir una alerta mecnica després de desenganxar --per causes que encara es desconeixen--, que va haver de tornar a aterrar per ser desallotjat --ningú va sofrir danys-- i que es van activar els protocols de seguretat corresponents.

ENAIRE

Fonts d'Enaire consultades per Europa Press han explicat que es va actuar seguint "els protocols establerts" per a aquest tipus de notificacions i prioritzant la seguretat, després que el pilot declarés emergncia.

Quan va sollicitar tornar a l'aeroport, Enaire li va donar prioritat i va triar la pista tenint en compte la situació meteorolgica --amb vent de l'Est--, el fet de ser la d'aterratges en aquell moment, i que és la pista més llarga, la qual cosa era rellevant en estar amb un motor aturat.

Per usar una pista no operativa en aquell moment "es requereix temps per a la gestió de la resta de trnsits" amb seguretat, tant els que estaven en l'aire com en terra, i davant l'emergncia es va donar prioritat a atendre les necessitats urgents, ha indicat l'empresa pública gestora de la navegació aria a Espanya i el Shara Occidental.

Han assegurat que el motor "no va romandre en flames durant l'emergncia després de la fallada, tenint constncia només de parada del mateix", i que va aterrar a la pista sense problemes, abandonant-la pels seus propis mitjans.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés