Publicat 10/03/2014 15:20

TMB estrena 33 vehicles híbrids i quatre línies de la nova xarxa d'autobusos

Nuevos autobuses híbridos de TMB
EUROPA PRESS

BARCELONA, 10 març (EUROPA PRESS) -

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha presentat aquest dilluns 33 vehicles híbrids, per la qual cosa el nombre d'unitats que tenen motors elèctrics s'eleva a 132, i també quatre línies de la nova xarxa d'autobusos ortogonal, que entraran en servei després de l'estiu.

Les noves línies funcionaran a partir del 15 de setembre i són la V13, la V15, la V27 i l'H14, de manera que hi haurà 14 línies ortogonals, la meitat de les previstes en el projecte de la nova xarxa ortogonal d'autobusos, segons han explicat aquest dilluns l'alcalde de la capital catalana, Xavier Trias, i el primer tinent d'alcalde, Joaquim Forn.

La línia H14 substituirà les actuals 9 i 141, i enllaçarà el passeig de la Zona Franca amb Sant Adrià del Besòs i la V13 unirà el Pla del Palau i la Plaza Kennedy, i reemplaçarà les línies 58 i 64.

La línia 17 desapareixerà, i el seu lloc l'ocuparà la V15, que connectarà Vall d'Hebron i Barceloneta, i la V27 comunicarà el passeig Marítim i Canyelles, i s'eliminarà la línia 71.

L'objectiu de la nova xarxa d'autobusos ortogonal, que s'està implantant gradualment des del 2012, és oferir a l'usuari una freqüència més elevada --entre 5 i 8 minuts de dilluns a divendres de 7 a 21 hores--, més velocitat comercial --de manera que es redueixen les emissions de gasos contaminants--, més connexions amb altres operadors i una millora de la informació que rep el passatger.

L'ampliació de la xarxa arriba poc després de complir-se un any i mig de les cinc primeres línies, els usuaris de les quals la puntuen amb un 7,94 --respecte del 7,58 del conjunt del servei-- i la previsió de TMB és que, quan les 14 línies estiguin operatives, s'hi facin durant els dies laborables 240.000 viatges, el 40% del total.

TMB també ha presentat aquest dilluns la incorporació de 20 autobusos híbrids fabricats per MAN, Volvo i Iveco, que en reemplaçaran 20 de dièsel, i la transformació de 13 autobusos propulsats amb gas natural i que ara seran híbrids.

Amb els nous vehicles, TMB passa a tenir 1.065 vehicles, dels quals 534 tenen el dièsel com a combustible; 398, gas natural comprimit; 132 són híbrids i un és purament elèctric.

2.300 TONES DE CO2 MENYS

Segons les estimacions de l'Ajuntament, els 132 autobusos híbrids impliquen un estalvi d'emissions de 2.329 tones de diòxid de carboni (CO2), 5.939 quilos d'òxid de nitrogen (NOx) i 102 quilos de partícules, tres dels principals contaminants que afecten la ciutat.

Forn ha assegurat que amb aquests vehicles TMB és "la flota d'autobusos més neta d'Europa", mentre que el director general de la xarxa d'autobusos, Jaume Tintoré, ha assegurat que tot i que els autobusos híbrids són més cars que els convencionals, consumeixen fins a un 35% menys de gasoil, per la qual cosa cada vehicle estalviarà de mitjana uns 9.500 euros l'any.

"Apostem pel transport públic sostenible, de qualitat i eficient", ha destacat Trias, que ha defensat que es continuïn aplicant noves tecnologies als autobusos de TMB.

La presentació dels nous vehicles ha tingut lloc en un dels pavellons del recinte de Fira de Barcelona a Montjuïc, i a plaça d'Espanya s'han concentrat una trentena de ciutadans de diversos col·lectius en protesta per l'increment de les tarifes del transport públic i a favor de la continuïtat del centre ocupa Can Vies.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés