Publicat 08/12/2023 09:55

AMP.- Mor l'actriu Itziar Castro als 46 anys

Archivo - Arxivo - L'actriu Itziar Castro posa en l'estrena vip de ?Tina, El Musical? en el Teatre Coliseum de Gran Via, a 30 de setembre de 2021, a Madrid (Espanya).
A. Pérez Meca - Europa Press - Arxiu

MADRID 8 des. (EUROPA PRESS) -

L'actriu catalana Itziar Castro ha mort aquest dijous a Lloret de Mar (Girona) als 46 anys, segons ha confirmat a Europa Press la directora de la seva agncia de representació Gabriela Defty.

La intrpret, coneguda per participar en pellícules com a 'Pieles' o 'Campions' o sries com 'Vis a vis' o 'Por H o Por B', ha mort per causes que encara es desconeixen, segons ha indicat aquest divendres.

"És amb profund dolor que informem de la defunció de la talentosa actriu Itziar Castro, ocorreguda la passada nit del 7 de desembre", han manifestat posteriorment la família i amics de l'artista en un comunicat difós per la seva agncia de representació, Bedelka Talent.

En el mateix, han assenyalat que "amb una carrera destacada en la indústria de l'entreteniment, Castro va deixar una petjada inesborrable amb la seva notable actuació i carisma", i han subratllat que també va ser "una incansable lluitadora pels seus ideals".

"La seva contribució al món de l'art i el seu incansable treball per la igualtat i la justícia social romandran com un llegat perdurable de la seva passió i compromís", han asseverat, per demanar respecte per a la família de Castro "durant aquest difícil període de dol". Així mateix, han indicat que en els propers dies s'anunciaran detalls sobre esdeveniments commemoratius per a "aquells que desitgin retre homenatge".

La notícia de la defunció de l'artista ha estat avanada en el matí d'aquest divendres pel director de cinema Frankie de Leonardis, proper a Castro, a la xarxa social X, on ha compartit les mateixes paraules que el comunicat de la família i amics.

Castro (Barcelona, 1977) va comenar la seva carrera l'any 2022 en el llargmetratge 'Noche de fiesta', després del que va participar en diferents sries de televisió i pellícules, destacant entre elles la cinta 'Blancanieves', de Pablo Berger.

L'any 2017 va formar part de la pellícula 'Pieles', d'Eduardo Casanova, que li va valer ser nominada al Goya a Millor actriu revelació. Posteriorment, el 2018 es va incorporar a l'elenc de la srie 'Vis a vis, on va guanyar encara més visibilitat com a intrpret.

L'actriu, que també va desenvolupar la seva carrera en musicals o teatre, va participar posteriorment en pellícules com 'Matar a Dios' o 'Campeones', va ser la professora d'interpretació de 'Operación Triunfo' 2018 i va formar part de la srie 'Por H o por B', d'HBO Espanya, o 'Érase una vez... pero ya no', de Netflix.

Contingut patrocinat