Actualitzat 04/07/2014 15:33

Les morts de motoristes a les carreteres catalanes repunten un 20% el 2014

El conseller R.Espadaler, el dtor.De Trànsit J.J.Isern y el inspector V.Gasulla
EUROPA PRESS

Trànsit llança una campanya per demanar prudència a motoristes i sensibilitzar la resta d'usuaris

BARCELONA, 4 jul. (EUROPA PRESS) -

La xifra de morts en accident de trànsit a les carreteres catalanes ha passat de 68 a 70, un 3% més, i la de motoristes morts, de 16 a 20, fet que representa un 20% més, segons el balanç del primer semestre del 2014 del Servei Català de Trànsit (SCT).

En roda de premsa, el conseller d'Interior, Ramon Espadaler, ha explicat aquest divendres que el comportament de la sinistralitat en el primer semestre en general és "raonablement bo" tenint en compte que en anys anteriors les xifres de morts el primer semestre rondava el centenar de morts, tot i que ha advertit que l'any passat l'agost i el desembre les xifres van ser molt negatives, pel que ha apel·lat a millorar-les amb vista a aquest any.

"Hem tingut un primer mig any raonablement bo. El repte és ara la segona part de l'any", ha reflexionat Espadaler, que ha detallat que als sis primers mesos del 2010 hi va haver 106 morts, el 2011, 100 i el 2012, 111, i que el comportament de la sinistralitat el 2013 va ser excepcionalment bo el primer semestre (68 morts) i preocupant el segon.

El conseller ha destacat, tot i això, que la xifra de ferits de gravetat baixa de 410 a 361, fet que suposa un descens del 12%, i ha considerat que és a l'àmbit de les motos on hi ha gran part del problema perquè la tendència "no va bé".

Per al director del Servei Català de Trànsit (SCT), Joan Josep Isern, davant d'aquestes xifres, han de centrar "la principal preocupació" en la motocicleta, i el conseller ha assegurat que volen ser proactius per combatre aquestes xifres, i ja s'han fet accions com ara promoure la formació entre joves i repartir reflectors per als cascos.

Segons han informat, aquest any han augmentat les morts de motoristes d'entre 35 i 44 anys, de 5 casos a 9, i les d'entre 55 a 64 de 0 a 3, i a més han repuntat els accidents de motos per sortida de via de 2 a 9, i la col·lisió en marxa de 5 a 8.

CAMPANYA ENTRE ELS MOTORISTES

Per aquesta raó, Trànsit ha llançat una campanya publicitària dirigida als motoristes però també a la resta de conductors amb el missatge de fomentar els comportaments segurs i responsables en motoristes i a "sensibilitzar la resta de motoristes de la vulnerabilitat de les motos".

A més, ha impulsat els cursos de formació viària i perfeccionament de l'ús de la motocicleta en universitats a canvi de crèdits i en l'educació secundària, a més que es realitzaran més controls preventius aquest estiu dirigits a l'ús lúdic de les motos.

Segons Isern, la majoria d'accidents de motoristes es produeixen a les carreteres secundàries per part de motos de gran cilindrada i amb un alt percentatge de sortides de via, a més que es tracta de persones d'entre 35 i 44 anys i que en molts casos circulaven amb excés de velocitat.

Després de ser preguntat per la implantació del límit de velocitat de 130 quilòmetres per hora a les carreteres catalanes, tal com preveu la nova Llei de Trànsit, Espadaler ha puntualitzat que no coneixen els criteris que fixarà la Direcció General de Trànsit (DGT) per aplicar aquest nou límit: "Estem a l'espera dels criteris".

Respecte als canvis en la infraestructura en el carril Bus-VAO de la C-58, Isern ha explicat que la redacció del projecte perquè tingui doble sentit de circulació està gairebé acabat i que l'agost preveuen fer les obres d'adequació per implantar els canvis al setembre.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés