Publicat 15/06/2015 19:53

Les escoles catalanes "consoliden" resultats en les proves de sisè de Primària

La consellera de Enseñanza de la Generalitat, Irene Rigau
EUROPA PRESS

L'expressió escrita obté la pitjor nota en totes les Llengües

BARCELONA, 15 juny (EUROPA PRESS) -

Les escoles catalanes han "consolidat" aquest curs el nivell assolit en el període anterior en les competències bàsiques de Català, Castellà, Anglès i Matemàtiques de les proves de sisè de Primària que efectua la Generalitat, tot i que la puntuació ha baixat lleugerament en totes les assignatures, excepte en Castellà.

Ho ha dit aquest dilluns la consellera d'Ensenyament de la Generalitat, Irene Rigau, en la roda de premsa de presentació dels resultats d'aquesta avaluació, que es va realitzar el 6 i 7 de maig del 2015 a un total de 70.560 alumnes de sisè de primària: "S'ha consolidat un bon nivell de les competències que s'avaluen".

La nota mitjana de Llengua Catalana ha estat de 74,5 --entre el nivell correcte i òptim-- aquest any, un punt menys que el 2014, quan va ser de 75,5 -nivell òptim--; en Llengua castellana hi ha hagut un augment de 0,3 punts en créixer de 75,4 a 75,7 --òptim--; en Anglès ha passat de 75,1 el 2014 a 74,5 aquest any --entre correcte i òptim--, i en Matemàtiques, de 81 a 80 --òptim--.

L'expressió escrita és la competència amb pitjor puntuació mitjana en totes les llengües, mentre que la comprensió lectora ha sortit reforçada: en Català l'expressió escrita ha estat de 67,9 punts --81,1 en comprensió lectora--; en Castellà, de 66,4 punts --84,9 de comprensió lectora--, i en Anglès de 65,9 punts, respecte als 76,2 de la comprensió lectora i 79,1 de comprensió oral.

Per aquesta raó, Rigau ha avançat que presentarà un nou programa anomenat 'Ara escric' perquè "l'expressió escrita necessita millorar", i ha recordat que la Conselleria va implantar el Pla d'impuls de la lectura en Primària i Secundària que ha permès millorar els resultats en aquesta dimensió.

MILLOREN ELS CENTRES AUDITATS

El centenar de centres educatius d'alta complexitat socioeconòmica que es van sotmetre a auditories pedagògiques des del curs 2013-2014 per tenir un 30% d'alumnes sense arribar a les competències bàsiques han millorat els seus resultats acadèmics en totes les matèries, tot i que encara estan lluny d'arribar a la mitjana global de Catalunya.

En Català, la puntuació mitjana ha augmentat deu punts en passar de 53,1 el 2013 a 63,1 el 2015, en Castellà ha augmentat 8,2 punts en el mateix període --de 57,9 a 66,1--; Anglès, de 52,1 a 63,1; i en Matemàtiques, de 58,9 a 72,6 una millora que ja es va començar a notar l'any passat i que ara s'"ha mantingut", ha celebrat Rigau.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés