Actualitzat 12/06/2014 14:50

El dret a vot de la dona i la creativitat a l'escola, a l'Anglès de la selectivitat

Estudiantes en la Selectividad 2014
EUROPA PRESS

BARCELONA, 12 juny (EUROPA PRESS) -

Un 'reading' sobre el dret a vot de les dones a Suïssa --que es va reconèixer el 1971 però en un dels cantons no es va aconseguir fins al 1991-- amb respostes tipus test i un 'listening' centrat en si l'escola destrueix la creativitat dels joves han protagonitzat aquest dijous l'examen d'Anglès de la selectivitat, que alguns estudiants han qualificat de "bastant estàndard" però a altres els ha semblat més complicat del que esperaven.

Els exàmens de llengües estrangeres --anglès, francès, alemany i italià-- han estat les segones matèries de les quals uns 31.000 estudiants s'han examinat en aquesta segona jornada de les Proves d'Accés a la Universitat (PAU), després d'enfrontar-se a Història i Història de la Filosofia a primera hora.

Professores han apuntat a Europa Press que alguns dels seus alumnes han lamentat que el 'listening' no s'escoltava bé per l'acústica de l'aula, si bé altres estudiants han afegit que no han tingut problemes per entendre la locució, un diàleg entre dues persones que tenia com a pregunta motor 'Do schools destroy creativity?' (Les escoles destrueixen la creativitat?).

"Ha estat un examen bastant estàndard. S'adequa bastant al que hem fet a l'escola", ha relatat Dídac, que ha destacat que molts estudiants pensaven que com redacció hauria una carta, però els ha sortit un text argumentatiu.

Concretament, a l'apartat de 'writing', els alumnes han hagut d'optar entre redactar un escrit de mínim 100 paraules sobre si el dret a vot hauria de ser als 16 anys en comptes de als 18, detallant avantatges i desavantatges i donant una opinió argumentada, i escriure un article per convèncer als seus companys de classe que el votin com a candidat a delegat, també exposant les raons.

PROBLEMES AL 'LISTENING'

Tot i això, Anna, Mireia i Laura han coincidit a assenyalar que no s'esperaven que fos "tan difícil", ja que anaven bastant tranquil·les per fins i tot apujar nota, ja que al Batxillerat treien bones notes en aquesta matèria, però han tingut dificultats amb els temes que apareixien perquè eren molt polítics i no trobaven suficient vocabulari i arguments.

Aquestes estudiants també han dit que el 'listening' els ha resultat difícil perquè escoltaven la gravació només d'una banda i l'accent dels protagonistes era difícil d'entendre, però tampoc s'han queixat a la professora de l'aula perquè no ho han considerat necessari.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés