Actualitzat 21/04/2015 12:39

Catalunya i quatre comunitats més exigeixen a Wert la retirada del decret de 'revàlides'

José Ignacio Wert y Fátima Báñez
Foto: EUROPA PRESS

MADRID, 21 Abr. (EUROPA PRESS) -

   Els responsables d'Educació a Catalunya, Andalusia, Astúries, Canàries i País Basc han manifestat el seu rebuig "absolut" a l'esborrany de reial decret pel qual s'estableixen les característiques de les avaluacions finals de primària, ESO i Batxillerat i han exigit al Ministeri d'Educació la seva retirada.

   Així ho han expressat en una roda conjunta, prèvia a la Conferència Sectorial d'Educació, el viceconseller català, Joan Mateo; el conseller andalús del ram, Luciano Alonso; la consellera asturiana, Ana González; la viceconsellera basca, Arantxa Aurregoetxea, i el president canari i conseller d'Educació, José Miguel Pérez.

   Tots han lamentat que el ministre José Ignacio Wert "menyspreï" la meitat de la comunitat educativa de l'Estat i l'acusen de no voler consensuar cap política.

   Entre les raons esgrimides pels responsables educatius es troba la intenció del Ministeri d'"uniformitzar", "homogeneïtzar", "controlar" totes les comunitats autònomes, a través d'aquestes proves, i envair les seves competències.

   Alhora, han criticat que les avaluacions estiguin dissenyades per "segregar" l'alumnat i han advertit que el decret no té "cap" previsió financera.

CONDOLS PER LA MORT DEL PROFESSOR

   Aquests responsables autonòmics, abans d'expressar la seva opinió sobre el decret d'avaluacions i el dels llindars de renda per a l'accés a les beques, han traslladat els seus condols a la comunitat educativa de Catalunya per la mort aquest dilluns d'un professor a mans d'un alumne en un institut barceloní.

   Després, a les 12.00 hores, s'han unit al minut de silenci al Ministeri d'Educació, on es fa la Conferència Sectorial, juntament amb la resta de consellers i el ministre.

   Luciano Alonso ha alertat que els alumnes es jugaran a una sola carta amb les avaluacions, que segons la seva opinió, "trenquen amb el procés d'avaluació contínua".

   A més, ha subratllat que les avaluacions no reflectiran les competències que té l'alumnat i que són indispensables per valorar si s'han obtingut els objectius de cada etapa: "Això generarà competències de primera (les que s'avaluen) i competències de segona".

   El conseller andalús ha advertit que el Ministeri no aporta cap solució per a l'alumnat de quart de l'ESO que no superi la prova, doncs "no tindrà títol i es quedaran en terra de ningú".

   Sobre el decret de llindar per a l'accés a beques ha demanat que s'incrementi un 5% el llindar perquè més estudiants puguin accedir a les ajudes, cosa que a Andalusia suposaria un impacte sobre 5.000 benefiaris.

   La consellera d'Educació d'Astúries, Ana González, ha pujat el to en la seva intervenció per criticar el ministre: "Representem més del 50% de l'alumnat, famílies i professorat i el ministre no ens escolta i no ho ha fet mai.

   En les reunions tècniques, no ens deixa negociar, i en les polítiques tampoc i només rep felicitacions dels consellers dels governs (autonòmics) populars".

WERT, "UN SAINET"

   Per a González els dos decrets són un despropòsit perquè tenen l'objectiu d'excloure l'alumnat, "d'anar traient la gent del sistema educatiu" perquè, segons ha dit, a "Rajoy li sobra gent en el sistema".

   "Les revàlides són innecessàries, no tenen finalitat educativa, no serveixen per a res, sinó només per tirar pedres al camí de l'alumnat", ha subratllat la consellera asturiana, que ha titllat Wert de sainet.

   Per a la viceconsellera basca, que ha reclamat participació i consens, el que és més preocupant és la invasió de competències de l'executiu regional que han estat "atorgades i pactades".

   A més, ha indicat que l'objectiu de les noves proves del final de cada etapa és uniformar i centralitzar, controlant les diferents administracions educatives i els centres d'ensenyament, en comptes de treballar "des de la proximitat".

   El conseller canari ha lamentat que, en les conferències sectorials, les comunitats autònomes s'hagin de limitar a "rebre instruccions" del Ministeri quan, segons la seva opinió, haurien de ser un punt de trobada per analitzar, debatre i decidir conjuntament.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés