Actualitzat 25/07/2018 17:53

AMP.- Buch renova la cúpula de Mossos i situa Ferran López com a adjunt a la Prefectura

El nou comissari cap M.Esquius, el conseller M.Buch i el director A.Martínez
Europa Press

López segueix al nucli de la cúpula i Molinero, el número tres, assumeix Mobilitat

BARCELONA, 25 jul. (EUROPA PRESS) -

El conseller d'Interior de Generalitat, Miquel Buch, ha dut a terme una profunda reorganització de la cúpula de comissaris i intendents dels Mossos d'Esquadra situant per sota del comissari cap, Miquel Esquius, David Boneta com a responsable de la Comissaria Superior de Coordinació Territorial, i el comissari Rafel Menges, com a cap de la Comissaria Superior de Coordinació Central, ha informat el cos en un comunicat.

El comissari Ferran López, que va estar al capdavant del cos durant l'aplicació de l'article 155 de la Constitució i que va presentar la seva renúncia amb l'arribada del nou Govern, serà adjunt a la Prefectura del cos, i el comissari Joan Carles Molinero, fins ara número tres del cos, passa a la Comissaria General de Mobilitat.

Fonts consultades han explicat que López seguirà al nucli dur de la cúpula dels Mossos però en un lloc com a mà dreta d'Esquius, d'adjunt a la Prefectura, que fins ara ocupava el comissari Francesc Xavier Gámez, qui assumeix l'adreça de la Comissaria General de Recursos Operatius, de qui depenen les forces antidisturbis.

En l'estructura superior de comandament de la policia catalana sempre s'han situat el comissari cap --o el major, en el cas de Josep Lluís Trapero, un grau superior que el de comissari--, i els dos comissaris superiors, com els tres llocs de més rellevància.

La renovació implica a una vintena de comissaris i intendents i ha estat comunicada als comandaments d'un en un pel director general dels Mossos, Andreu Martínez, en el Complex central de la policia catalana, a Sabadell (Barcelona), aquest mateix dimecres, han explicat a Europa Press fonts coneixedores.

Segons el comunicat, amb aquesta reestructuració, que arriba després de la designació del nou comissari cap, Miquel Esquius, "es dona continuïtat a la voluntat expressada per la direcció d'impulsar la revisió de l'actual estructura de comandament amb l'objectiu d'incrementar els nivells d'eficiència" en la gestió de la seguretat.

El director de Mossos i el comissari en cap han agraït personalment als comandaments la feina realitzada en les seves funcions precedents i els han encoratjat "a continuar treballant al servei de la ciutadania, en les noves responsabilitats que assumeixen, amb un ferm compromís en la defensa i protecció dels seus drets i llibertats".

COMISSARIS SUPERIORS

Els dos comissaris superiors que assumeixen ara el càrrec, David Boneta i Rafel Menges, són de l'última promoció de comissaris, de febrer de 2017: el primer ha estat des de llavors cap de la Regió Policial Camp de Tarragona, i el segon, cap de la Comissaria General d'Investigació Criminal.

David Boneta, de 48 anys, és llicenciat en Administració i direcció d'empreses i diplomat en Ciències Empresarials, i era el cap de la comissaria de Segrià-Garrigues-Pla d'Urgell (Lleida) abans d'ascendir a comissari, i Rafel Menges de 50 anys i llicenciat en Ciències Polítiques i de l'Administració, era responsable de la Regió de Terres de l'Ebre (Tarragona) abans de ser comissari.

El comissari Molinero, que era un dels favorits en les apostes per liderar el cos després de la marxa de López, finalment assumirà la Comissaria General de Mobilitat, de la qual depenen els controls de carretera i en altres mitjans de transport.

ALTRES CANVIS

Els dos comissaris que fins ara lideraven la Regió Policial Metropolitana de Barcelona, Joan Portals i Xavier Porcuna, deixaran aquest lloc i aniran respectivament a la Comissaria General d'Investigació Criminal i a la Comissaria de la Regió Policial Metropolitana Sud.

A Barcelona arriba el comissari Carles Anfruns, que fins ara era a la Regió Metropolitana Sud, mentre que la comissària Alícia Moriana serà sotscap de la Comissaria General Tècnica de Planificació de la Seguretat.

El comissari Joan Figuera, que actualment liderava la sala central de comandament, passarà a ser el comissari cap de l'Escola de Policia de Catalunya.