Publicat 05/03/2014 15:10

Barcelona vol reduir el pes del vehicle privat del 27 al 21% en quatre anys

Carreteras, tráfico
EUROPA PRESS

Preveu que aparcar al carrer sigui més car que a un pàrquing subterrani

BARCELONA, 5 març (EUROPA PRESS) -

L'Ajuntament de Barcelona vol reduir el pes del vehicle privat i, si el 2013 representava el 26,66% de tots els desplaçaments que es van fer a la capital catalana, el 2018 vol situar aquest percentatge al 21,06%.

Així ho han explicat aquest dimecres a una trobada amb periodistes el regidor Eduard Freixedes, i el director de l'àrea de Mobilitat del consistori, Adrià Gomila, que han indicat que per aconseguir aquest objectiu, s'aplicaran diverses mesures, entre les quals hi ha més carrils bici i apostar pels vehicles elèctrics, es continuarà amb la implementació de la nova xarxa d'autobusos ortogonal i incrementar les freqüències del transport públic en el seu conjunt.

Altres propòsits del consistori són reduir a un 20% els accidents de trànsit i que la reducció de l'ús del vehicle privat permeti que la capital catalana compleixi amb les normatives europees referents a la qualitat de l'aire que actualment se segueixen incomplint.

Segons els càlculs municipals, perquè a cap de les set estacions se sobrepassi el límit normatiu que estableix la UE, cal reduir substancialment l'ús del vehicle privat.

El 2013, es va registrar de mitjana un descens de la contaminació per PM10 del 21,9%, de monòxid de carboni (CO2) del 20%, i de NO2 del 9,4%, però en canvi, es van incrementar les emissions d'ozó un 6,5%.

APARCAMENTS

Per reduir el vehicle privat, el consistori també vol millorar la gestió dels aparcaments subterranis, i en aquest sentit, Gomila ha explicat que la voluntat municipal és que sigui "més car" aparcar al carrer que sota terra.

Amb els canvis que es volen introduir a la xarxa d'autobusos, amb les noves línies ortogonals, es vol "reduir el temps d'espera" a la meitat: si actualment aquesta freqüència es situa en 12 minuts de mitjana, el 2018 es vol situar en els sis minuts.

Tots aquests objectius s'inclouen en el Pla de Mobilitat 2013-2018, que la tarda d'aquest dimecres començarà a tramitar-se després de presentar-se a altres administracions locals i associacions i entitats del sector.

MOBILITAT EL 2013

La mobilitat el 2013 es va mantenir estable en relació amb l'any anterior: es van incrementar els desplaçaments en bicicleta i els de moto, i en total, el transport públic va representar el 39,3% dels desplaçaments; el vehicle privat --cotxe i moto--, el 26,5%; a peu, el 32,6%, i la bicicleta, l'1,7%.

Durant l'any passat, es van incrementar a un 4,6% els vials on es compleixen les condicions per circular amb bicicleta, que inclouen 105 quilòmetres de carrils bici i 436 quilòmetres de 'Zona 30', on la velocitat màxima és 30 quilòmetres per hora.

Els carrils bus han pujat en un 5,6%, la seva velocitat comercial ha millorat --s'incrementa a un 1,7%--, i també hi ha més parades de taxis (91%) i places d'estacionament de moto (8,4%), mentre que han disminuït les reservades als automòbils.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés