Publicat 26/03/2015 16:24

Lufthansa diu que el copilot "era apte al 100% i la seva actitud era impecable"

Rueda de prensa Germanwings sobre el accidente del vuelo Barcelona-Düsseldorf
EUROPA PRESS

Lubitz va interrompre la seva formació durant uns mesos però el president de l'aerolínia no ho veu "inusual"

BERLÍN, 26 març (EUROPA PRESS) -

El president de Lufthansa, Carsten Spohr, ha assegurat aquest dijous que el copilot de l'avió de Germanwings estavellat als Alps francesos era 100% apte per treballar i la seva actitud, impecable: "Ni en els nostres pitjors malsons podíem imaginar alguna cosa així", ha lamentat.

"Era apte al 100% i la seva actitud era impecable", ha afirmat Spohr en roda de premsa en relació amb el copilot, que ha estat identificat com a Andreas Lubitz, un home de nacionalitat alemanya de 28 anys.

En aquest sentit, ha defensat diverses vegades que es tracta d'un acte individual: "Tant és quantes mesures de seguretat hi ha en una empresa. Un cas individual com aquest mai es pot excloure del tot", ha afegit.

El responsable de Lufthansa, que no ha volgut "especular" sobre les motivacions de Lubitz, ha defensat els protocols de selecció de personal de la companyia matriu i de la seva filial, Germanwings, un sistema del qual ha dit estar orgullós i que inclou avaluacions tècniques, mèdiques i psicològiques.

Tant el pilot com el seu company en cabina van passar les proves i, en el cas d'aquest últim, va començar la seva formació el 2008. Després d'una interrupció en la formació per motius que no ha revelat --no és "inusual", ha apuntat--, el copilot va tornar al procés i va avançar fins a ascendir al seu actual estatus laboral l'any 2013.

Spohr ha explicat que ara veuran com poden "millorar" la fase de selecció i la formació posterior. En les seves explicacions, ha confirmat que Lufthansa fa exàmens mèdics al seu personal un cop a l'any, però que no obliga a cap prova psicològica una vegada conclosa la fase de formació.

BLOQUEIG DE PORTA

Arran dels atemptats de l'11-S, l'aviació civil va introduir un sistema de bloqueig de portes per impedir l'accés de persones alienes a la cabina i evitar possibles segrestos, i Spohr ha explicat que aquestes portes ni tan sols es poden obrir disparant contra elles amb un arma de petit calibre.

En el cas del vol de Germanwings, abans de l'accident el comandant de l'aeronau havia abandonat la cabina. L'aerolínia alemanya estableix com a únic límit a aquestes sortides que l'avió es trobi a una altitud superior als 30.000 peus, cosa que es complia en aquest cas.

Amb el comandant fora de la cabina, el copilot es queda sol, ja que no existeix cap obligació que un altre assistent de vol accedeixi per garantir la presència d'un mínim de dues persones.

Si la persona que es troba a l'interior --i que veu mitjançant una pantalla el que passa fora-- no obre la porta, tota la tripulació coneix un número de desbloqueig de la porta, ha dit Spohr. Tot i això, la persona a cabina pot seguir bloquejant l'accés i anul·lar l'obertura cinc minuts més.

El president de Lufthansa ha explicat que de moment no saben si algú va arribar a introduir el codi i si, des de l'interior, el copilot va mantenir bloquejada la porta.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés