Actualitzat 24/03/2015 16:02

L'avió va baixar durant 8 minuts abans d'estavellar-se, segons Germanwings

BERLÍN, 24 Mar. (EUROPA PRESS) -

   El gerent de Germanwings, Thomas Winkelmann, ha informat que l'avió de l'aerolínia que s'ha estavellat aquest dimarts als Alps francesos va baixar durant vuit minuts abans d'estavellar-se, després que se li perdés la pista quan volava a 6.000 peus.

   L'aerolínia ha confirmat que a bord viatjaven 144 passatgers, inclosos dos nadons, i sis tripulants i ha precisat que l'aparell, un A320, va ser revisat aquest dilluns per tècnics de Lufthansa i el 2013 se li va fer una revisió completa.

   Winkelmann ha informat en roda de premsa que l'avió s'havia enlairat a les 6.48 del matí des de Düsseldorf rumb a Barcelona. A les 10.01, va sortir des de la Ciutat Comtal rumb a la població alemanya, però "es va estavellar" quan sobrevolava els Alps francesos.

   El responsable de l'aerolínia de baix cost de Lufthansa ha informat que entorn de les 10.35 l'avió volava a una altitud de 38.000 peus. Tot i això, va caure per causes desconegudes fins a 6.000 peus, on va desaparèixer dels radars, segons Winkelmann, que ha confirmat un descens de vuit minuts de durada.

   L'aerolínia no ha revelat la nacionalitat de les persones que viatjaven a bord, atenent a motius de confidencialitat i a la necessitat de contactar amb familiars. Winkelmann ha apuntat que hi hauria 67 alemanys a bord, tot i que ell mateix ha admès que la xifra "podria canviar".

REVISIONS

   L'avió, un A320, va ser lliurat el 1991 pel fabricant a Lufthansa, que el gener del 2014 el va passar a la seva filial de baix cost. L'últim "control de rutina" es va produir aquest dilluns a Düsseldorf, mentre que el "control total" més recent es va produir el 2013, ha explicat el gerent de Germanwings.

   Winkelmann ha negat que l'edat de l'avió pugui ser una causa, tot i que no ha volgut "especular" sobre els motius de l'accident i ha apostat per ser "prudent". En aquest sentit, ha dit que treballen per descobrir "al més aviat possible" i "de la manera més professional possible" els motius del sinistre.

   Germanwings, juntament amb Lufthansa i Airbus, desplaçaran personal al lloc de l'accident per col·laborar amb les autoritats locals i participar en les investigacions i garantir que "aquest tipus d'accident no es repeteixi".

   Winkelmann també ha defensat la competència del pilot de l'aeronau, amb més de deu anys d'experiència en l'empresa i més de 6.000 hores de vol als comandaments d'aquest model d'avió. L'aerolínia no ha revelat si el pilot va enviar una alerta abans del sinistre ateses les "informacions contradictòries" que s'han anat coneixent en les últimes hores.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés