Publicado 26/10/2019 19:07

AMIC reuneix 180 editors al I Congrés Interpirinenc de Mitjans de Proximitat

Matthew Barraclough (BBC) aI Congrés Interpirinenc de Mitjans de Proximitat (CIMP), organitzat per AMIC a la Seu d'Urgell (Lleida) el 24 i 25 d'octubre de 2019.
AMIC

LLEIDA, 26 oct. (EUROPA PRESS) -

L'Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació (AMIC), formada per 375 mitjans associats impresos i digitals de l'mbit lingüístic catal, ha reunit a la Seu d'Urgell (Lleida) el I Congrés Interpirinenc de Mitjans de Proximitat (CIMP).

AMIC ha apostat per un model de subvencions que ajudi a sufragar els costos de producció de les empreses, segons un comunicat dels organitzadors de l'esdeveniment --celebrat aquest dijous i divendres--, que no descarten convocar la segona edició en considerar un xit la primera.

El congrés ha volgut abordar la transformació tecnolgica i el model de negoci d'aquestes publicacions, a més de "posar en valor" la seva contribució a la dinamització territorial, pels vincles que s'estableixen entre els seus editors i el públic.

"MITJANS PETITS PER FORTS"

El president d'AMIC, Ramon Grau, ha defensat focalitzar el congrés en l'mbit dels Pirineus ja que considera que aquest territori pot servir d'exemple de cara a explicar la importncia que tenen els mitjans de proximitat com a eina d'identitat i arrelament a comunitats que "necessiten molt que existeixin mitjans petits per forts".

A més, ha afegit que la seva incidncia pot contribuir a "evitar la despoblació en tots els sentits".

L'entitat que també presideix ha destacat l'amplitud de perfils vinculats a la comunicació que hi han assistit, i els continguts de les ponncies.

LES SUBVENCIONS

Així, ha aplaudit el model de subvencions del País Basc, que destina ajudes per finanar una part dels costos de producció d'aquest tipus d'empreses.

El president d'AMIC, Ramon Grau, ha afirmat que, a l'hora d'atorgar subvencions, s'han de tenir en compte altres factors, a part del de l'audincia.

Considera interessant que les ajudes es calculin segons els "costos estructurals" de les empreses, ja que, en el cas del País Basc, els recursos públics serveixen per pagar un 30% dels seus costos de producció.

El vicedeg de la Facultat de Comunicació de la Universitat de Navarra, Ramón Salaverría, que ha presentat un estudi sobre els mitjans digitals en els últims 25 anys, ha dit que al Pirineu hi ha molts mitjans digitals on només treballa una persona, ja siguin locals o especialitzats, i que alguns poden convertir-se en "hegemnics" la propera dcada.

La seva investigació també conclou que a les zones on hi ha diversitat lingüística creix el nombre de mitjans digitals respecte a altres territoris.

Grau s'ha mostrat satisfet pel congrés tenint en compte l'elevada assistncia des de fora de Catalunya --més de 60 persones del País Basc, Navarra, Aragó, sud de Frana, Andorra, Balears i Comunitat Valenciana, fonamentalment--, i ha destacat una ponncia de Matthew Barraclough, de la BBC.

TEMES DE DEBAT

A més, ha destacat la qualitat de les ponncies, sobre el model de negoci, la tecnologia i la creació de comunitats; i a més de les presentacions, s'ha tractat de fomentar un espai d'intercanvi d'experincies entre els assistents.

Entre els temes abordats hi ha les mtriques per als mitjans de comunicació i per a la creació de comunitats de lectors, la presncia de les dones en els mitjans, la intelligncia artificial en la gestió de les xarxes socials, i la relació entre comunicació i comer.

El congrés ha estat un projecte desenvolupat en xarxa amb l'impuls d'AMIC i la participació de les associacions basques (HEKIMEN i TOKIKOM), a més de professors d'universitats i la dinamització per part de Meditic.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés