Publicat 26/10/2019 19:07:09CET

AMIC reuneix 180 editors al I Congrés Interpirinenc de Mitjans de Proximitat

Matthew Barraclough (BBC) aI Congrés Interpirinenc de Mitjans de Proximitat (CIMP), organitzat per AMIC a la Seu d'Urgell (Lleida) el 24 i 25 d'octubre de 2019.
AMIC

LLEIDA, 26 Oct. (EUROPA PRESS) -

L'Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació (AMIC), formada per 375 mitjans associats impresos i digitals de l'àmbit lingüístic català, ha reunit a la Seu d'Urgell (Lleida) el I Congrés Interpirinenc de Mitjans de Proximitat (CIMP).

AMIC ha apostat per un model de subvencions que ajudi a sufragar els costos de producció de les empreses, segons un comunicat dels organitzadors de l'esdeveniment --celebrat aquest dijous i divendres--, que no descarten convocar la segona edició en considerar un èxit la primera.

El congrés ha volgut abordar la transformació tecnològica i el model de negoci d'aquestes publicacions, a més de "posar en valor" la seva contribució a la dinamització territorial, pels vincles que s'estableixen entre els seus editors i el públic.

"MITJANS PETITS PERÒ FORTS"

El president d'AMIC, Ramon Grau, ha defensat focalitzar el congrés en l'àmbit dels Pirineus ja que considera que aquest territori pot servir d'exemple de cara a explicar la importància que tenen els mitjans de proximitat com a eina d'identitat i arrelament a comunitats que "necessiten molt que existeixin mitjans petits però forts".

A més, ha afegit que la seva incidència pot contribuir a "evitar la despoblació en tots els sentits".

L'entitat que també presideix ha destacat l'amplitud de perfils vinculats a la comunicació que hi han assistit, i els continguts de les ponències.

LES SUBVENCIONS

Així, ha aplaudit el model de subvencions del País Basc, que destina ajudes per finançar una part dels costos de producció d'aquest tipus d'empreses.

El president d'AMIC, Ramon Grau, ha afirmat que, a l'hora d'atorgar subvencions, s'han de tenir en compte altres factors, a part del de l'audiència.

Considera interessant que les ajudes es calculin segons els "costos estructurals" de les empreses, ja que, en el cas del País Basc, els recursos públics serveixen per pagar un 30% dels seus costos de producció.

El vicedegà de la Facultat de Comunicació de la Universitat de Navarra, Ramón Salaverría, que ha presentat un estudi sobre els mitjans digitals en els últims 25 anys, ha dit que al Pirineu hi ha molts mitjans digitals on només treballa una persona, ja siguin locals o especialitzats, i que alguns poden convertir-se en "hegemònics" la propera dècada.

La seva investigació també conclou que a les zones on hi ha diversitat lingüística creix el nombre de mitjans digitals respecte a altres territoris.

Grau s'ha mostrat satisfet pel congrés tenint en compte l'elevada assistència des de fora de Catalunya --més de 60 persones del País Basc, Navarra, Aragó, sud de França, Andorra, Balears i Comunitat Valenciana, fonamentalment--, i ha destacat una ponència de Matthew Barraclough, de la BBC.

TEMES DE DEBAT

A més, ha destacat la qualitat de les ponències, sobre el model de negoci, la tecnologia i la creació de comunitats; i a més de les presentacions, s'ha tractat de fomentar un espai d'intercanvi d'experiències entre els assistents.

Entre els temes abordats hi ha les mètriques per als mitjans de comunicació i per a la creació de comunitats de lectors, la presència de les dones en els mitjans, la intel·ligència artificial en la gestió de les xarxes socials, i la relació entre comunicació i comerç.

El congrés ha estat un projecte desenvolupat en xarxa amb l'impuls d'AMIC i la participació de les associacions basques (HEKIMEN i TOKIKOM), a més de professors d'universitats i la dinamització per part de Mediàtic.

Contador
L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2019 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.