Publicat 09/02/2015 15:46

Alumnes criden a boicotejar les proves d'ESO que són "obligatòries" per primera vegada

Estudiantes, Alumnos, US, Examen, Selectividad, PAU
EUROPA PRESS

Els exàmens incrementen la dificultat a l'anglès

BARCELONA, 9 febr. (EUROPA PRESS) -

El Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC) ha cridat aquest dilluns a boicotejar les proves de quart d'ESO que duu a terme la Conselleria d'Ensenyament de la Generalitat aquest dimarts i dimecres, que seran "obligatòries" per primer any, després que en el curs passat hi hagués alumnes que es neguessin a examinar-se com a protesta per les retallades i les lleis educatives.

En declaracions als mitjans, el secretari de Polítiques Educatives de la Conselleria, Joan Mateo, ha explicat: "Aquest any són obligatòries perquè, si no, l'alumne que no les fa entra en l'àmbit de la indisciplina", cosa que cal corregir, ha afegit.

A la seva pàgina web, el SEPC ha fet una "crida activa a la insubmissió" i a fer boicot a les proves per protestar contra la Llei Orgànica per a la Millora de la Qualitat Educativa (Lomce) i la Llei d'Educació de Catalunya (LEC) i en defensa d'un model educatiu públic i de qualitat.

Mateo ha afegit que la resposta punitiva serà "l'últim recurs" si un alumne es nega a fer les proves i les alternatives a aquestes, i ha reiterat que intentaran reconduir la negativa per altres vies amb la finalitat d'aconseguir la informació que proporcionen aquests exàmens, que serveixen per analitzar la qualitat del sistema educatiu.

El resultat de les proves no repercuteix de manera directa a l'expedient de l'estudiant, però Mateo ha explicat que el professor pot utilitzar-lo i "decidir quin tipus d'impacte pot tenir en la nota", tot i que en cap cas hi té una incidència directa.

Segons ha dit, aquest any la inspecció podrà "intervenir" i obrir un informe, mentre que en anys anteriors només aconsellava i acompanyava, si bé la Conselleria d'Ensenyament prefereix evitar arribar a aquest punt.

ÈMFASI EN L'ANGLÈS

Les proves d'aquest any posaran més èmfasi en l'anglès amb l'objectiu que els estudiants obtinguin un B1 d'aquest idioma en acabar l'ESO, i el nivell dels centres catalans convergeixi amb el que exigeix la UE per al 2018.

L'augment de la dificultat --que ha estat progressiu en els últims cursos-- es concretarà en el fet que el 'listening' només es podrà escoltar dues vegades en lloc de tres, i també s'han donat nous criteris de correcció als professors per "ser més exigents" en l'expressió escrita.

Mateo ha afegit que sense aquesta exigència els estudiants es refugiaven en una "estructura bàsica d'expressió escrita" consistent a reproduir el que és normatiu i més elemental possible, la qual cosa, en ser correcte, s'havia de puntuar bé.

Una altra novetat que s'introdueix en aquesta quarta edició de les proves és que els alumnes amb trastorns de dèficit d'atenció i hiperactivitat (TDAH) tindran, com els estudiants amb dislèxia, 15 minuts més per completar la prova.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés