Publicat 22/06/2015 19:01

Al·lusions entre candidats i sobiranisme, principals temes de la passada campanya electoral

BARCELONA, 22 juny (EUROPA PRESS) -

Un informe del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) ha conclòs que les al·lusions entre candidats i les relacions entre Catalunya i l'Estat han estat els dos temes més recurrents de la passada campanya electoral, seguits dels pactes, crítiques a governs municipals i polítiques socials.

El document 'Valoracions del Consell de l'Audiovisual de Catalunya sobre la campanya de les eleccions municipals 2015' --aprovat al ple per unanimitat el 10 de juny-- s'ha realitzat mitjançant l'anàlisi de més de 79 hores d'informació corresponents a 199 informatius i 156 magazins i altres espais informatius.

Sobre el tema que més atenció ha rebut, al·lusions entre candidats, els mitjans s'han mogut entre una forquilla del 12,4% al 18,7% del temps total, amb RAC 1 i 8tv per sobre de la mitjana, situant-se entre el 26,6% i el 30,9%, respectivament.

Respecte al segon tema més tractat, les relacions entre Catalunya i Espanya, TV3 i TVE Catalunya han dedicat un percentatge semblant, al voltat de l'11%, mentre que 8tv destaca amb un 22,8%.

El CAC ha valorat positivament que tots els mitjans hagin incorporat informació sobre les campanyes electorals dels partits i hagin diversificat les informacions relacionades amb altres aspectes conjunturals, com reportatges sobre municipis, entre d'altres.

PLURALISME POLÍTIC

Segons l'anàlisi, tots els mitjans generalistes han inclòs temps informatiu de les set forces comunes i han coincidit a oferir temps de notícia de manera ocasional a altres forces; és 8tv qui ha tingut una menor proporcionalitat, Barcelona en Comú-E ha tingut més presència que altres candidatures amb més representació en els espais de la cadena.

Respecte la igualtat d'oportunitats, tots els mitjans analitzats han aconseguit pluralitzar les veus en els espais informatius, les entrevistes i debats; RTVE ha planificat una cobertura amb una interpretació literal dels criteris de proporcionalitat mentre que Barcelona TV ha estat el canal menys restrictiu.

Per la seva banda, la CCMA ha optat per una major flexibilitat, el CAC considera que d'aquesta manera l'ens objectiva el principi de representativitat de manera més equitativa.

L'EFECTE DE LA VAGA DE TV3

Alhora, el CAC ha lamentat que la vaga feta per treballadors de TV3 hagi posat en perill "la integritat" d'una informació que se situa, segons recalca, en el cor de la vida democràtica.

Sobre les protestes pels blocs electorals, l'informe assenyala que han ocupat el 8,6% a Catalunya Ràdio, el 8% a 8tv i un 6,8% a TV3.

El CAC recorda que "aquesta protesta influeix en la percepció de la qualitat de la informació dels mitjans públics, i contribueix al desprestigi de la política".

Ha insistit que l'obligació d'informar per proporcions electorals ve determinada per la legalitat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés