Publicat 16/10/2017 18:45

Alliberen 22 tortugues aquàtiques al Delta del Llobregat

Tortugues alliberades al Delta del Llobregat
ZOO DE BARCELONA

BARCELONA 16 oct. (EUROPA PRESS) -

El Zoo de Barcelona ha alliberat aquest dilluns al Delta del Llobregat 22 tortugues aquàtiques de l'espècie autòctona de la Península Ibèrica 'tortuga de rierol' (Mauremys leprosa), classificada com a vulnerable en la Llista vermella d'animals en perill d'extinció per la Unió Internacional per a la Conservació de la Naturalesa (Uicn).

D'aquestes, 15 provenien del Centre de Recuperació d'Amfibis i Rèptils de Catalunya (Crac) i set van néixer al zoo, que les ha reintroduït gràcies a un conveni signat amb el Consorci del Delta del Llobregat el 2012, ha informat el Zoo en un comunicat.

Els principals impactes que ha sofert aquesta espècie ha estat la desaparició de masses d'aigua, la urbanització del territori i la presència d'espècies exòtiques com la tortuga de Florida, entre d'altres.

Aquests rèptils d'aigua dolça seran marcats amb un codi específic i es prendran mesures corporals per poder identificar-les i veure el seu creixement i adaptació al mitjà si es capturen posteriorment seguint el programa que preveu el conveni.

Han estat alliberades en aquestes dates perquè tinguin un temps d'aclimatar-se abans de la hibernació, en espais naturals (Cal Tet i Ca l'Arana), en una zona humida de 110 hectàrees amb hàbitats variats i disponibilitat d'aliments.

El zoo compta amb un espai de reproducció amb dotze exemplars propietat de la Generalitat i originaris del Crac, i les cries es mantenen en terrarios separats per assegurar la seva supervivència i facilitar el seu creixement fins a uns dos anys, quan tenen la mesura adequada per ser alliberades, com s'ha fet aquest dilluns per segon any.

Contingut patrocinat