Publicat 03/02/2020 17:40CET

Alejandro Sanz, Don Patricio i Bad Bunny, els que més venen a Espanya el 2019

Alejandro Sanz en un concert (arxiu).
RAUL TERREL - Archivo

MADRID, 3 febr. (EUROPA PRESS) -

'#ElDisco', la darrera obra que ha publicat Alejandro Sanz, ha estat l'àlbum més venut del 2019 a Espanya, segons la llista anual Top 100 Àlbums 2019 que elaboren AGEDI i Promusicae.

Per la seva banda, 'Contando Lunares', una cançó que el canari Don Patricio rubrica juntament amb Cruz Cafuné, ha aconseguit arribar a la primera posició en la llista de Top 100 Cançons, mentre que el porto-riqueny Bad Bunny encapçala la llista d'àlbums complets més escoltats en 'streaming' amb el seu debut discogràfic 'X 100Pre'.

Quant als discos, a més d'Alejandro Sanz, es troba en segona posició Manuel Carrasco amb 'La cruz del mapa', seguit per El Barrio amb 'El danzar de las mariposas' i Rosalía en el quart lloc ('El mal querer'). El 'top 5' d'aquesta classificació el tanca Aitana, amb 'Spoiler'.

Així mateix, el reggaeton és el gènere musical més repetit en una llista anual de cançons que es nodreix majoritàriament d'artistes de la música llatina. A més de Don Patricio, Rosalía és l'altra excepció espanyola en aquesta classificació gràcies a 'Con Altura', en el sisè lloc. Daddy Yankee i Snow ('Con Calma'), Pedro Capó i Farruko ('Calma remix') o AnuelAA, Daddy Yankee, Karol G i J Balvin ('China'), són alguns dels altres temes que més han sonat en els dispositius digitals espanyols.

Quant a 'streaming' d'àlbums, Leiva se situa en segona posició gràcies al seu àlbum 'Nuclear'. La sorpresa internacional de l'any, Billie Eilish, ocupa la tercera plaça en aquesta classificació.

CREIXEMENT EN VENDES

D'altra banda, Promusicae ha avançat algunes de les dades més destacades de l'exercici econòmic que s'està tancant. En aquest sentit, en el 2019 s'ha aconseguit un creixement de vendes superior al 20%.

Tal com explica l'associació, les claus d'aquest augment es troben, de nou, al mercat digital, el qual ha crescut per sobre del 25%, i un mercat físic que "sorprèn amb el seu creixement i deixa enrere cinc anys d'estancament"

En els models digitals, la "bona acceptació" del 'streaming' continua. Així, totes les modalitats d'aquest consum han augmentat --les visualitzacions de vídeos i les subscripcions--.

el més llegit

  1. 1

    Detenen dues persones per robar en una casa de Mataró (Barcelona) mentre els residents dormien

  2. 2

    El sorteig de la Primitiva deixa un premi de 784.563 euros a l'Hospitalet (Barcelona)

  3. 3

    Una resident de la Pobla de Segur (Lleida), la primera a rebre la segona dosi de Pfeizer

  4. 4

    Els hospitals de Mataró (Barcelona) i Amposta (Tarragona) vacunen amb dosis de Moderna

  5. 5

    La Guàrdia Urbana desallotja dues festes de més de 60 persones a Barcelona

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés