Publicat 03/02/2020 17:40

Alejandro Sanz, Don Patricio i Bad Bunny, els que més venen a Espanya el 2019

Alejandro Sanz en un concert (arxiu).
RAUL TERREL - Archivo

MADRID, 3 febr. (EUROPA PRESS) -

'#ElDisco', la darrera obra que ha publicat Alejandro Sanz, ha estat l'lbum més venut del 2019 a Espanya, segons la llista anual Top 100 lbums 2019 que elaboren AGEDI i Promusicae.

Per la seva banda, 'Contando Lunares', una canó que el canari Don Patricio rubrica juntament amb Cruz Cafuné, ha aconseguit arribar a la primera posició en la llista de Top 100 Canons, mentre que el porto-riqueny Bad Bunny encapala la llista d'lbums complets més escoltats en 'streaming' amb el seu debut discogrfic 'X 100Pre'.

Quant als discos, a més d'Alejandro Sanz, es troba en segona posició Manuel Carrasco amb 'La cruz del mapa', seguit per El Barrio amb 'El danzar de las mariposas' i Rosalía en el quart lloc ('El mal querer'). El 'top 5' d'aquesta classificació el tanca Aitana, amb 'Spoiler'.

Així mateix, el reggaeton és el gnere musical més repetit en una llista anual de canons que es nodreix majoritriament d'artistes de la música llatina. A més de Don Patricio, Rosalía és l'altra excepció espanyola en aquesta classificació grcies a 'Con Altura', en el sis lloc. Daddy Yankee i Snow ('Con Calma'), Pedro Capó i Farruko ('Calma remix') o AnuelAA, Daddy Yankee, Karol G i J Balvin ('China'), són alguns dels altres temes que més han sonat en els dispositius digitals espanyols.

Quant a 'streaming' d'lbums, Leiva se situa en segona posició grcies al seu lbum 'Nuclear'. La sorpresa internacional de l'any, Billie Eilish, ocupa la tercera plaa en aquesta classificació.

CREIXEMENT EN VENDES

D'altra banda, Promusicae ha avanat algunes de les dades més destacades de l'exercici econmic que s'est tancant. En aquest sentit, en el 2019 s'ha aconseguit un creixement de vendes superior al 20%.

Tal com explica l'associació, les claus d'aquest augment es troben, de nou, al mercat digital, el qual ha crescut per sobre del 25%, i un mercat físic que "sorprn amb el seu creixement i deixa enrere cinc anys d'estancament"

En els models digitals, la "bona acceptació" del 'streaming' continua. Així, totes les modalitats d'aquest consum han augmentat --les visualitzacions de vídeos i les subscripcions--.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés