Actualitzat 19/05/2015 14:05

Airbus D&S revisarà el sistema electrònic de motors de l'A400M

El vuelo de ensayo del avión Airbus A400M de Toulouse a Sevilla
Foto: TWITTER DE AIRBUS

MADRID, 19 Maig (EUROPA PRESS) -

   Airbus Defence and Space ha enviat aquest dimarts un comunicat d'alerta (AOT) a tots els operadors d'A400M en què informa de la necessitat de fer unes comprovacions específiques a les Unitats de Control Electròniques de cadascun dels motors dels avions, una mesura que s'adopta per evitar potencials riscos en qualsevol vol futur, ha informat el constructor.

   Segons han assenyalat fonts de la indústria a Europa Press, s'ha detectat una incidència d'aquest tipus a l'avió sinistrat el passat 9 de maig a Sevilla, en què van morir quatre persones. Els països als quals ja els han estat lliurades unitats de l'A400M són Regne Unit, Turquia, França, Alemanya i Malàisia.

   Els resultats de l'anàlisi de les dades --incideix Airbus Defence and Space-- han estat compartits de seguida amb l'equip de la investigació oficial després de l'accident ocorregut a començament d'aquest mes de maig a Sevilla.

   En aquest sentit, fonts de la indústria han apuntat que les dades dels vols de l'A400M es monitoren en cada prova i de manera rutinària s'analitzen, però "ara, després de l'accident, s'estan mirant amb més deteniment si és possible".

INCIDÈNCIA SOTA INVESTIGACIÓ

   Segons han explicat les mateixes fonts, una vegada l'avió està a l'aire, si existeix una incidència en una de les unitats de control electròniques d'un motor i la tripulació opera sense ser conscient, pot produir-se que el motor no reguli la potència segons les ordres del pilot.

   Aquesta incidència, que "encara està sota investigació si és de producció o de disseny", no es podria haver detectat "fins que l'avió està a l'aire", segons apunten des del sector.

   Així, l'AOT, tal com assenyala el comunicat d'Airbus D&S, requereix que els operadors realitzin comprovacions úniques i específiques de les Unitats de Control Electròniques (ECU) a cadascun dels motors de l'avió abans del seu pròxim vol i, a més, detalla comprovacions addicionals que hauran de realitzar-se en el cas de qualsevol posterior canvi de motor o d'ECU.

   Aquesta AOT és el resultat de l'anàlisi intern fet per Airbus Defence and Space i s'ha distribuït com a part de l'activitats de manteniment de l'aeronavegabilitat, independentment de la investigació oficial en marxa.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés