Publicat 12/04/2015 16:10

AENA va pagar 42.000 euros a Javier Mariscal per un logotip

Logo de Aena
LOGO DE AENA

MADRID, 12 abr. (EUROPA PRESS) -

L'operador aeroportuari AENA va pagar 42.000 euros a l'estudi de Javier Mariscal per redissenyar el seu logotip després de l'escissió de Enaire, operador de Navegació Aèria i matriu de la societat, en el marc d'un projecte que també incloïa la revisió del símbol, la paleta de color, les tipografies, la declinació als diferents aeroports i la papereria, entre d'altres elements.

Així ho assenyala el Govern en resposta a la diputada de l'Esquerra Plural (IU-ICV-CHA) Ascensión de las Heras, que va preguntar pel cost d'aquest projecte i pel procediment pel qual es va decidir adjudicar-lo a l'estudi del dissenyador valencià, autor del Cobi dels Jocs Olímpics de Barcelona.

En el seu text, a què ha tingut accés Europa Press, l'executiu explica que es va convocar un concurs d'idees entre els principals dissenyadors espanyols del qual va resultar guanyador el 2014 l'Estudi Mariscal, al qual es va pagar 42.000 euros pel redisseny de la marca original, una quantitat molt distant dels 135.000 euros que en el seu moment va costar el disseny d'AENA Aeroports (avui AENA).

A més, necessita que per evitar despeses extraordinàries, la implantació de la nova marca s'està fent de manera gradual i "compassada en la mesura del possible" a la "reposició natural" dels elements en els quals figura el nou símbol.

SEMBLANT AL LOGO DELS VETERANS

Respecte a la semblança del nou logotip amb l'emblema de l'Associació de Veterans d'AENA (AVAN), assumpte pel qual també preguntava De les Heras, l'executiu explica que tots dos formen part de la família de símbols de l'empresa pública, per la qual cosa "sembla lògic que existeixi entre ells una vinculació visual" que reflecteixi la relació de màxima cordialitat i col·laboració.

Alhora, recorda que el logo de AVAN ha estat encarregat a una empresa especialitzada per la Direcció de Comunicació d'AENA, que "va assumir el seu cost i el va cedir gratuïtament", i assegura que la semblança no presenta cap problema ja que la marca de l'associació de veterans té una difusió escassa i una visibilitat molt limitada.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés