Adif i Renfe preveuen restablir la circulació el dilluns després de l'accident de Castellgalí

Retirada de trens després de l'accident de Castellgalí (Barcelona)
RENFE
Publicat 10/2/2019 16:50:49CET

BARCELONA, 10 Feb. (EUROPA PRESS) -

Adif i Renfe continuen treballant per normalitzar la circulació ferroviària després de l'accident del divendres en el qual van xocar frontalment dos trens a Castellgalí (Barcelona), i han previst que "si els treballs evolucionen favorablement" podran restablir el servei al llarg de la jornada del dilluns, almenys en una de les vies.

En un comunicat aquest diumenge, el Ministeri de Foment ha explicat que una vegada rebuda l'autorització de l'autoritat judicial, aquest dissabte a les 11 hores, estan realitzant les tasques necessàries per l'encarrilament dels trens accidentats, la seva posterior retirada i la reparació dels danys en la infraestructura.

Per a això, s'ha mobilitzat un tren taller, una vaiacar, pales carregadores per a creació d'accessos, maquinària de via, un minitrén, vagonetes d'electrificació, camions i altres vehicles, a més de més de 20 tècnics especialistes.

El divendres es va produir la col·lisió, per causes que s'estan precisant, de dos trens de viatgers en el punt kilomètric 306,500, situat l'altura de l'antiga estació de Castellgalí, pel qual va morir una maquinista de 26 anys i quatre persones van resultar ferides greus, nou menys greus i 92 lleus.

La circulació està tallada entre Sant Vicenç de Castellet i Manresa (Barcelona) i que s'està oferint un servei alternatiu per carretera entre aquestes dues localitats per a la R4, i entre Sant Vicenç i Calaf (Barcelona) per a la R12.

INVESTIGACIÓ

Adif i Renfe estan treballant en la recopilació, anàlisi i avaluació de tota la informació disponible per establir "de forma exhaustiva i exacta" la seqüència de fets i les condicions concretes prèvies i durant l'accident.

En concret, Adif està realitzant la comprovació de totes les circumstàncies per les quals el tren de Mitja Distància, que realitzava el trajecte entre Lleida i L'Hospitalet de Llobregat (Barcelona) va accedir a la via imparell, per la qual estava circulant el tren de Rodalies, que realitzava el trajecte entre Sant Vicenç de Calders i Manresa, ja que en condicions normals el primer hauria d'haver circulat per la via parell.

Aquesta investigació és paral·lela i complementària a la qual està duent a terme la Comissió d'Investigació d'Accidents Ferroviaris.

Contador
L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2019 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.