BARCELONA 14 maig (EUROPA PRESS) -
Protecció Civil de la Generalitat ha activat la prealerta del pla Inuncat contra inundacions davant de la previsió d'un episodi de pluges intenses que es prolongaran aquest dimarts i dimecres a Catalunya.
La previsió és que, al llarg del dia, les pluges que han entrat per l'oest de Catalunya i Terres de l'Ebre (Tarragona) vagin avançant cap al nord-est i l'interior, i tot i que s'esperen pluges en qualsevol punt, està previst que siguin més intenses en punts de l'interior, Pirineu i Prepirineu.
Les pluges aniran acompanyades de tempestes i localment també de calamarsa, i tot i que les precipitacions remetran durant la nit, es preveu que tornin a incrementar-se a partir de les 8.00 hores d'aquest dimecres.
Protecció Civil recomana per aquesta raó netejar clavegueres i embornals, així com conduir amb precaució, especialment prop del curs de torrents i en passos subterranis.
La Generalitat recorda també, donades les reserves hídriques, que continuen els desembassis controlats, especialment notoris a Flix --240 metres cúbics per segon--, La Mitjana --131-- i Sant Llorenç --100--.