Publicat 12/03/2022 12:47

Activada l'alerta del pla Inuncat pel fort onatge previst aquest cap de setmana a Catalunya

Imatge de la previsió meteorolgica per a Catalunya
PROTECCIÓ CIVIL DE LA GENERALITAT

Demana extremar les precaucions al front marítim

BARCELONA, 12 març (EUROPA PRESS) -

Protecció Civil de la Generalitat ha activat aquest dissabte l'alerta del pla Inuncat per l'episodi de fort onatge previst aquest cap de setmana al litoral catal, amb especial afectació al litoral nord.

La mala mar afectar des d'aquest dissabte la costa de l'Empord (Girona), on les onades podran superar els 4 metres; amb el pas de les hores, el temporal s'anir estenent pel litoral central i diumenge a la matinada ja afectar tota la costa de Catalunya, informa Protecció Civil en un comunicat.

Les ones podran superar els 2,5 metres al litoral central i sud i seran superiors als 4 metres al nord, motiu pel qual Protecció Civil ha recomanat als ajuntaments costaners el tancament dels accessos a espigons, esculleres "i altres punts perillosos".

Davant el pronstic meteorolgic, Protecció Civil demana extremar les precaucions al front marítim i en les activitats que es facin prop de la costa, i demana evitar anar a fer fotografies o mirar com trenquen les ones per no posar-se en perill.

100 LITRES PER METRE QUADRAT EN 24 HORES

El Servei Meteorolgic de Catalunya (Smc) ha ems un avís d'acumulació de pluja a la comarca de l'Alt Empord (Girona), on es podran acumular més de 100 litres per metre quadrat en 24 hores.

Dilluns, est previst que el temporal marítim es mantingui encara intens i també s'espera un episodi de fort vent a tot Catalunya, menys al ter nord.

Contingut patrocinat