MADRID 8 ago. (EUROPA PRESS) -
El president de Renfe, Julio Gómez-Pomar, ha assegurat que el maquinista del tren accidentat va superar amb "resultat correcte" totes les inspeccions que l'operadora acostuma a fer al seu personal de conducció.
Dues d'aquestes inspeccions van tenir lloc dies abans del sinistre, una d'elles l'1 de juliol i una altra el 21 de juliol, segons ha detallat durant la seva compareixença a la Comissió de Foment del Congrés.
Alhora, Gómez-Pomar ha garantit que el conductor comptava amb la formació adequada per a la conducció d'aquest tipus de tren i per aquest tipus d'infraestructura. En concret, va obtenir el febrer del 2012 l'habilitació per operar per la línia Ourense-Santiago i el novembre d'aquest any per conduir els trens que cobreixen aquest trajecte.
Pel que fa als trens, el president de Renfe ha reconegut que tenen desactivat el dispositiu a bord de l'ERTMS, però que en el matí de la jornada de l'accident el tren sinistrat va ser objecte d'una revisió, una "intervenció de servei", en què, entre d'altres dotacions, es van comprovar els frens i els sistemes de seguretat i comunicacions.