Publicat 24/03/2015 16:22

La patronal aèria ACETA s'uneix al dolor de les famílies

L'índex global d'accidents aeris és d'un accident per cada 4,4 milions de vols

MADRID, 24 març (EUROPA PRESS) -

L'Associació de Companyies Espanyoles de Transports Aeri (ACETA) ha mostrat la seva solidaritat i sentiment de dolor als familiars de les víctimes de l'accident del vol GWI9525 de Germanwings, que cobria la ruta Barcelona-Düsseldorf, i en què viatjaven 144 passatgers i sis tripulants, entre els quals hi ha 45 persones amb cognoms espanyols.

"Commocionats com estem per aquest terrible accident, és important recordar que l'aviació és la forma de transport més segura", assenyala la patronal de la qual formen part entre d'altres companyies aèries Iberia, Vueling, Air Europa, evelop, Iberia Express, Air Nostrum i Binter Canarias.

Tot i això, la patronal assegura que en matèria de seguretat "no hi té cabuda l'autosatisfacció" i recorda que darrere de les víctimes hi ha una tragèdia humana.

"La seguretat constitueix per a les companyies aèries el seu actiu més important, milers de professionals dediquen diàriament el seu esforç a garantir-la", apunta en la seva nota.

Des d'ACETA es recorda que aquest any volaran al voltant de 3.500 milions de persones i es realitzaran 40 milions de vols a tot el món i que els índexs de seguretat aèria han millorat en 60 anys un 50.000%, mentre el nombre de vols creixia exponencialment: "Una persona que volés diàriament tindria un accident cada 3.000 anys. Volar és segur".

La patronal recorda que l'Organització Internacional d'Aviació Civil (OACI) elabora normes i recomanacions estrictes dirigides a tots els Estats i que la normativa és "més exigent fins i tot" a la UE.

L'accident aeri del 4U 9525 de Germanwings és investigat simultàniament per les autoritats franceses, la companyia aèria i el fabricant de l'aparell Airbus, en col·laboració amb les autoritats espanyoles i alemanyes.

VOLAVA A 6.000 PEUS

L'accident del vol que s'ha estavellat aquest dimarts als Alps francesos va baixar durant vuit minuts abans d'estavellar-se, després que se li perdés la pista quan volava a 6.000 peus, segons Germanwings.

L'aerolínia ha confirmat que a bord viatjaven 144 passatgers, inclosos dos nadons, i sis tripulants i ha precisat que l'aparell, un A320, va ser revisat aquest dilluns per tècnics de Lufthansa i el 2013 se li va fer una revisió completa.

L'avió A320 del vol 4U 9525 de Germanwings, que s'ha estavellat als Alps francesos, havia acumulat aproximadament 58.300 hores de vol en uns 46.700 vols, segons va detallar Airbus, el fabricant que va lliurar l'aparell al grup alemany el 1991.

12 ACCIDENTS AERIS MORTALS EL 2014

L'any 2014 es va tancar amb 12 accidents aeris mortals a escala mundial, respecte dels 19 registrats en el període 2009-2013, segons l'Associació Internacional del Trànsit Aeri (IATA), en un any amarg per a l'aviació civil amb quatre greus sinistres.

La IATA xifra en un 16% el percentatge d'avions amb accidents mortals durant 2014, respecte del 22% de mitjana del període 2009-2013.

L'any passat es van registrar 73 accidents aeris, dels quals 12 van ser fatals, quatre menys que l'any anterior, amb 641 persones mortes (sense incloure el MH17), tres vegades més que les 210 persones que van morir en accidents aeris mortals durant 2013.

Tot i això, l'índex global d'accidents aeris es va situar en 0,23 durant el 2014, el més baix de la història, cosa que equival a un accident per cada 4,4 milions de vols.

Del 2009 a 2013, van ser 517 les persones que van morir a bord d'un avió, en 19 accidents fatals, amb una taxa de 0,58 accidents greus per cada milió de vols.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés