Publicat 26/03/2015 14:15

L'accés a les cabines es va reforçar després de l'11S amb un bloqueig des de dins

Restos del avión accidentado de Germanwings
MINISTERIO DEL INTERIOR FRANCÉS

MADRID, 26 març (EUROPA PRESS) -

La cabina de pilotatge ha estat la part de l'avió que més canvis ha patit després dels atemptats de l'11S el 2001, en poder-se bloquejar des de dins l'accés tot i que s'introdueixi el codi numèric des de fora, i tenir tres càmeres a l'exterior des de les quals els pilots poden controlar què passa a la porta d'accés a la mateixa.

La seguretat es va maximitzar al voltant de la cabina de pilotatge amb tres càmeres externes: una situada immediatament a l'accés de la porta, una altra posterior per visualitzar si algú està darrere de la persona que intenta entrar i una altra lateral, que permet veure el que passa entre la porta d'embarcament i el servei de càtering.

En declaracions a Europa Press, Raúl Vicente, funcionari en excedència de l'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA), ha assenyalat que en el cas que un dels pilots surti de la cabina i introdueixi el codi d'emergència, des de dins es pot bloquejar l'accés i "pot haver errors en el sistema".

La responsable d'instrucció de tripulant de cabina de passatgers de l'Acadèmia d'Aviació Dream Flyers, Beatriz Valencia, ha explicat que, perquè la tripulació autoritzada no pugui de cap manera accedir a la cabina dels pilots, cal que des de dins s'estigui bloquejant la porta.

En cas d'emergència, tenen un codi específic d'emergència que obre la porta, però que el pilot té la possibilitat d'anul·lar amb el botó de bloqueig.

Segons Raúl Vicente, que va participar en la investigació de l'accident de l'avió de Swiftair que es va estavellar a Mali el 24 de juliol del 2014 i en què van morir 116 persones, d'elles sis espanyols --els membres de la tripulació-- ha qualificat de "molt positiva" la reacció del Govern francès, espanyol i alemany, davant d'una investigació en la qual tots "estan posant de la seva part".

Abans que res, ha demanat cautela perquè el procés d'investigació és "molt llarg", intervenen moltes persones en diferents grups de treball recollint proves, recuperant rastres i analitzant les restes de l'avió, que de la mida de Germanwings, podria portar "dos anys com a mínim".

COM ACTUAR DAVANT D'UNA DESPRESSURITZACIÓ?

L'A320 de Germanwings va baixar durant vuit minuts abans d'estavellar-se, després que se li perdés la pista quan volava a 6.000 peus.

En cas de despressurització el procediment és baixar a una altura en la qual els passatgers puguin respirar, acció que es fa en dues fases fins baixar uns 15.000 peus, amb uns deu i quinze minuts de marge gràcies a les màscares d'oxigen, segons ha explicat el també enginyer aeroespacial amb llicència de pilot privat d'aeronau.

Sobre les recomanacions de diferents organismes respecte a la necessitat d'incidir en la formació de pilots, Vicente recalca que "el temps és el que és, és impossible formar en tots els aspectes".

"Sentir el vol ---el que es coneix en l'argot dels pilots com 'volar amb el cul', això és, sentint l'avió-- és difícil amb avions de gran mida, de manera que has de fiar-te de les eines que tens", ha opinat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés