Sobre l'obligació que hi hagi dues persones a la cabina diu que a vegades s'incompleix
BARCELONA, 26 març (EUROPA PRESS) -
La responsable d'instrucció de tripulant de cabina de passatgers de l'Acadèmia d'Aviació Dream Flyers, Beatriz Valencia, ha explicat aquest dijous que, perquè la tripulació autoritzada no pugui de cap manera accedir a la cabina dels pilots, cal que des de dins s'estigui bloquejant la porta.
En una entrevista d'Europa Press, la també auxiliar de vol, que treballa amb avions A320, el mateix model que el del vol 4U 9525 de Germanwings, ha detallat que la tripulació autoritzada té diversos sistemes per poder entrar en la cabina dels pilots, i que l'única manera que no ho aconsegueixin és que els de dins ho impedeixin amb un botó específic de bloqueig.
Segons el 'The New York Times', un dels pilots de l'avió de Germanwings estava fora de la cabina de comandament abans de l'accident i no va poder tornar a entrar malgrat copejar amb força la porta, segons se sent a la gravació recuperada de la caixa negra.
La instructora d'aquesta escola de vol de Barcelona que instrueix en el maneig de l'Airbus, ha explicat que la porta de la cabina està tancada durant el vol i que normalment si membres de la tripulació volen entrar truquen per telèfon o toquen la porta segons codis preestablerts.
En cas d'emergència, tenen un codi específic d'emergència que obre la porta, però que el pilot té la possibilitat d'anul·lar amb el botó de bloqueig.
"Si volem entrar a la cabina de vol, l'única manera d'impedir-ho és bloquejant-nos a propòsit l'entrada", ha detallat.
A més, ha afegit que en cas de despressurització de l'avió, aquesta porta s'obre automàticament.
Respecte a l'obligació que hi hagi dues persones a la cabina, ha puntualitzat que això a vegades no es compleix.