Publicat 25/03/2015 19:31

La indemnització inicial per víctima serà de 316.882 euros

Restos del avión accidentado de Germanwings
MINISTERIO DEL INTERIOR FRANCÉS

Aquestes indemnitzacions són compatibles amb les assegurances de vida personals de cada víctima

MADRID, 25 març (EUROPA PRESS) -

La indemnització inicial per cadascun dels passatgers del A320 sinistrat dimarts als Alps francesos serà de 316.882 euros, segons consta en el Reglament 785/2004 del Parlament Europeu i del Consell de 21 d'abril del 2004, sobre els requisits d'assegurança de les companyies aèries i operadors aeris.

La normativa estableix que en el marc de la política comuna de transports és "important" garantir un nivell mínim adequat d'assegurances per cobrir la responsabilitat de les companyies aèries respecte als passatgers, l'equipatge, la càrrega i tercers.

En aquest sentit, estableix que respecte a la responsabilitat pels passatgers, la cobertura mínima de l'assegurança que ha de tenir la companyia aèria serà de 250.000 drets especials de gir per cadascun.

Els drets especials de gir és un actiu de reserva de divises internacional definit i mantingut pel Fons Monetari Internacional (FMI) que actualment equival a 0,788 euros.

Si es converteixen en la moneda europea els 250.000 drets especials per passatger, els cercles pròxims de cada víctima podran percebre com a mínim 316.882 euros.

La directora de Riscos d'Aviació i Espai del broker d'assegurances Marsh, Rocío Pereira, ha explicat a Europa Press que si el sinistre s'hagués produït en una aeronau inferior als 2.700 quilos, la cobertura mínima és més reduïda, ja que equival a 100.000 drets especials de gir (126.903 euros).

COBERTURA PER A EQUIPATGE I CÀRREGA

Al marge d'assegurar els passatgers, l'aerolínia també té cobertura per a l'equipatge, que serà d'un mínim de 1.131 drets especials de gir (1.435,3 euros) per passatger.

Per càrrega, la indemnització mínima serà de 19 drets especials de gir (24,11 euros) en operacions comercials, segons el reglament 285/2010 de la Comissió de 6 d'abril del 2010.

La quantia d'aquesta indemnització variarà depenent de les circumstàncies personals de cada passatger, com edat o família.

Més enllà de les indemnitzacions per passatger, equipatge i càrrega que ofereix la companyia aèria, els cercles pròxims de les víctimes hauran de comprovar quina assegurança personal tenia contractat cada afectat.

En aquest sentit, Pereira ha recordat que hi ha un registre al ministeri de Justícia on es pot consultar les assegurances de vida de cada persona.

ALLIANZ GLOBAL CORPORATE, L'ASSEGURADORA DE GERMANWINGS

Allianz Global Corporate & Specialty assumirà les indemnitzacions de l'accident del A320. "Estem disposats a donar suport als nostres clients com més completament i ràpidament millor, treballant en conjunt amb els nostres companys d'asseguradores", ha assenyalat.

En un comunicat, l'asseguradora ha apuntat que ara mateix "no seria apropiat" fer comentaris sobre els detalls del sinistre, però ha volgut donar el seu condol als familiars de les víctimes. "Els nostres pensaments estan amb ells", han indicat.

Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) ha confirmat que és l'asseguradora que cobreix el vol 4U9525 de la companyia Germanwings, però no ha ofert detalls sobre la possible quantia de les indemnitzacions. Com és pràctica habitual en l'assegurança de l'aviació, AGCS rebrà el suport en la seva tasca de les accions d'altres co-asseguradores.

A bord de l'avió sinistrat, que sortia de Barcelona i tenia com a destí Düsseldorf, hi viatjaven 144 passatgers i sis tripulants. L'aeronau es va estavellar en una zona escarpada dels Alps i es descarta que hi hagi supervivents.

L'informe 'Global Aviation Study 2014' redactat per Allianz destaca que la millora de la seguretat en l'entorn aeri ha provocat que les primes d'assegurances d'aviació es mantinguessin en nivells molt baixos, fins i tot abans del 2014.

2014, UN MAL ANY PER A L'AVIACIÓ

Segons l'Associació Internacional del Trànsit Aeri (IATA), que engloba el 90% del trànsit aeri mundial, durant el 2014 es van produir un total de 12 accidents fatals, quatre menys que l'any anterior, amb 641 persones mortes. En aquesta estadística no s'hi inclou el sinistre del MH17, abatut a Ucraïna.

Segons l'informe 'The 2014 Airline Insurance Review' elaborat per Marsh Inc, la mitjana anual dels accidents aeris mortals ocorregut els últims cinc anys és del 20,4, mentre que en el període 2000-2009 va ser del 27,4. La mitjana en els anys 90 es va situar al 37,9 i els anys 1980 i 1970 va ser de 33,1 i 40, respectivament.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés