Publicat 26/03/2015 09:57

La formació de pilots i controladors hauria de ser "més exhaustiva", segons Aprocta

Europa Press
EUROPA PRESS

MADRID, 26 març (EUROPA PRESS) -

L'Associació Professional de Controladors de Trànsit Aeri (Aprocta) ha assegurat aquest dijous que la formació de pilots i controladors "hauria de fer-se més exhaustiva", a més de més orientada cap a la tecnificació.

Davant de les possibles causes de l'accident de Germanwings, el president d'Aprocta, Jesús Gómez Lera, ha afirmat en declaracions a Europa Press que la feina, tant de pilots com de controladors, "és una professió en la qual els mecanismes i la pràctica són essencials".

En la mateixa línia, ha assegurat que "la tecnificació ha canviat la forma de treballar" dels professionals aeris, des dels pilots en la cabina fins als controladors en el control i que no es té prou en compte el factor humà.

Segons Gómez, "és impossible" aventurar si l'accident va tenir lloc per un error humà perquè "tot el que s'està estudiant" és una causa possible, des de la falta d'oxigen provocada per una despressurització, fins a un error mecànic.

"NO HA ESTAT NORMAL"

Segons la seva opinió, l'accident es pot deure a moltes causes per la qual cosa els dubtes no es resoldran "fins que no es conegui el contingut de les caixes negres".

Tot i això, Gallego sí ha posat èmfasi que l'incident de l'avió de l'aerolínia de baix cost del grup Lufthansa "no ha estat una cosa normal", perquè té qüestions "estranyes" com que els pilots acostumen a comunicar-se amb els controladors, especialment si estan baixant sense autorització, per protegir-los d'altres avions.

El president d'Aprocta ha recordat que "els avions estan controlats a cada moment, des que s'enlairen fins que arriben al seu destí" i que els controladors sempre tenen a les aeronaus en pantalla.

Si el controlador perd el contacte amb l'avió "s'inicien una sèrie de procediments" com el que es va posar en marxa amb el vol 4U9525.

Gallego també ha manifestat que el fet que Germanwings sigui una aerolínia baix cost "no és una de les possibles causes de l'accident" a causa que totes les companyies "han de passar les mateixes inspeccions i tenir els mateixos manteniments que marca la llei".

Sobre el mateix tema, ha expressat la possibilitat que, després dels últims accidents de vols comercials, calgui revisar aquests estàndards perquè "en aviació de cada accident es treuen conclusions", per la qual cosa, segurament, "s'aniran veient altres factors que fins ara no s'han tingut en compte".

INVESTIGACIÓ LLARGA

El president d'Aprocta ha recalcat que fins que no es coneguin els registres de les caixes negres serà molt difícil determinar una variable de l'accident, ja que "qualsevol dada pot aportar conclusions contradictòries".

Ha precisat que la investigació "és com un puzle" en què està gairebé sense col·locar la primera peça que, "per les imatges de com ha quedat l'avió", s'estendrà durant molts mesos, tot i que dependrà de si els registres de les caixes negres són bons.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés