Publicat 24/03/2015 16:43

Acc.Aeri.- Els pilots asseguren que l'A320 és un dels avions "més segurs"

Avión de Germanwings
ANDREAS WIESE

MADRID, 24 març (EUROPA PRESS) -

El vocal tècnic del Sindicat Espanyol de Pilots de Línies Aèries (SEPLA) i expert en seguretat, Agustín Guzmán, ha assegurat que l'A320 que s'ha estavellat aquest dimarts als Alps francesos i en què haurien mort 150 persones, és un dels avions "més segurs".

En declaracions a Europa Press Televisió, aquest expert pilot ha assegurat que si es manté "adequadament", si la tripulació està "ben formada" i es compleixen tots els criteris de seguretat "és molt estrany" un accident "d'aquestes característiques".

Guzmán ha manifestat que l'avió de la companyia alemanya Germanwings està "subjecte a les condicions de seguretat europees" per la qual cosa "la garantia és més gran que si parlem d'un altre accident en una altra part del món".

A més, ha defensat que si els Airbus han tingut més sinistres és "perquè volen molt més" que altres companyies.

Alhora, ha explicat que els 24 anys d'antiguitat del A320 no impliquen que es produeixi un accident.

"No depèn tant de l'antiguitat de l'avió sinó dels criteris de seguretat i del manteniment que ha tingut aquests anys", ha comentat Guzmán.

D'altra banda, el vocal tècnic del SEPLA ha relatat que "la fase més segura del vol és la de creuer".

En aquest sentit, Guzmán ha aclarit que "com més a prop" està l'aeronau del terra "menys marge de maniobra".

Per aquesta raó, s'ha mostrat estranyat que l'A320 accidentat baixés 8.000 metres d'altitud en menys de deu minuts. "Alguna cosa estava passant", i ha afegit que "caldrà analitzar que tipus de missatge d'auxili llançat (...) per determinar que ha passat".

Sobre les causes de l'accident aeri, Guzmán ha dit que és "molt difícil" que l'avió hagi patit "un engelament" --formació de gel quan les gotes en contacte amb la superfície de l'avió es congelen-- a nivell de creuer, tot i que ha declarat que aquesta setmana es va produir "un incident (...) en què es van congelar les ales en avió".

Alhora, ha negat que turbulències hagin provocat el sinistre, ja que "se solen preveure amb antelació i es pot controlar la nau".

Per aquesta raó, Guzmán ha reiterat que ara el que cal fer és "recopilar tota la informació" i conèixer "el registre de manteniment de l'aeronau, l'experiència que tenia la tripulació i les comunicacions amb el control de trànsit aeri" per conèixer les causes de l'accident.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés