MADRID, 23 ago. (EUROPA PRESS) -
El president de l'Acadèmia de Cinema, Mariano Barroso, ha anunciat una propera reunió amb exhibidors per "contrastar dades" sobre una possible baixada del preu de les entrades dels cinemes després de la reducció de l'IVA al 10%.
Barroso ha assenyalat en declaracions a Europa Press que, segons les xifres que maneja la pròpia institució, aquesta baixada "s'ha estat produint". L'anunci de la reunió coincideix també amb el fet aquest mateix dijous 23 d'agost pel ministre de Cultura i Esport, José Guirao, que mantindrà una trobada amb aquest sector per abordar la repercussió de la baixada de l'IVA en les entrades.
"Fem cinema per als espectadors i no volem que tinguin la sensació que no se'ls afavoreix", ha reiterat Guirao, que ha afegit a més que l'important és que la baixada de l'IVA recaigui en els espectadors i no en els exhibidors, tal com s'havien compromès.
Barroso també ha posat el focus en la importància que no es produeixin "greuges comparatius" entre una ciutat o una altra en els preus finals a causa d'una diferent aplicació d'aquesta reducció en els tipus impositius.