Actualitzat 19/12/2016 15:26

Un 96% dels centres educatius catalans tenen lloc web

BARCELONA, 31 des. (EUROPA PRESS) -

El 96,9% dels centres de Primària i Secundària catalans tenen lloc web, gairebé 20 punts percentuals més que fa una dècada, ja que el curs 2004-2005 aquesta xifra se situava al 78,9%.

Dels que disposen d'espai propi a la xarxa, un 82,8% el tenen de desenvolupament propi i un 17,2% de desenvolupament extern, segons l'Estadística de la Societat de la Informació als Centres Educatius 2014-2015 de la Conselleria d'Ensenyament recollida per Europa Press.

Tots els centres tenen connexió a Internet, i la fibra òptica s'ha convertit en el tipus de connexió hegemònica --amb un 74%--, i el 55,8% dels centres tenen una velocitat de connexió superior als 20 Mbp.

La ràtio d'alumnes per ordinador del curs 2014-2015 és de 4 alumnes per ordinador --3,7 al sector públic i 4,8 al sector privat--, quan fa una dècada la ràtio era de 8,9 alumnes per ordinador --8,1 al públic i 10,5 al privat--.

Segons l'Estadística, en què han participat 2.543 escoles i instituts de Catalunya, el 66% dels centres de Primària i Secundària catalans tenen menys de cinc alumnes per ordinador i el 31,6% tenen un ordinador per entre cinc i deu escolars.

Gairebé dos de cada tres ordinadors són de sobretaula (63,1%), i la resta correspon a portàtils, encara que les tauletes tenen una petita presència que creix a poc a poc --2,8% el curs 2014-2015--, sobretot a l'escola privada, on és del 6,5%.

El 74,5% dels ordinadors a escoles i instituts s'han destinat a usos docents, i d'aquests el 77,7% està connectat a Internet.

El 78,8% dels centres analitzats tenen xarxa local, el 56,4% disposen de connexió sense fils a la xarxa local --un 72,4% dels privats-- i un 59,3% tenen Intranet --un 77% en el cas del sector privat--.

ÚS DE LES TIC ENTRE ELS PROFESSORS

Un 82,6% dels professors catalans de Primària i Secundària utilitzen les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) com a eina docent.

Aquesta xifra suposa un augment d'un punt respecte al curs 2013-2014, quan era el 81,6%, però suposa gairebé el doble que fa una dècada, ja que el curs 2004-2005 el percentatge era del 43,7%.

Per la seva banda, el percentatge que de professors que afirmen utilitzar les TIC per a tasques pròpies ha estat el curs 2014-2015 del 90,5%, quan fa una dècada era del 72,4%.

La majoria de professors asseguren tenir un nivell mitjà o bàsic de coneixement de les TIC, sumant entre totes dues el 87,7%, mentre que el percentatge dels que diuen que tenen un nivell superior és del 10,8% i el dels que tenen un nivell nul l'1,5% --fa una dècada era del 7,5%--.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés