Publicat 08/03/2024 19:05

8M.- AMP.- Verge defensa que les polítiques feministes han de tenir "el mxim rang institucional"

La consellera d'Igualtat i Feminismes de la Generalitat, Tnia Verge, abans de la manifestació unitria a Barcelona pel Dia Internacional de la Dona
DAVID ZORRAKINO-EUROPA PRESS

Assegura que les desigualtats són "el propi sistema"

BARCELONA, 8 març (EUROPA PRESS) -

La consellera d'Igualtat i Feminismes de la Generalitat, Tnia Verge, ha defensat aquest divendres que les polítiques feministes tinguin "el mxim rang institucional" a totes les administracions per la seva fora transformadora.

"Els feminismes són avui la fora més transformadora, la garantia de la democrcia i dels drets humans", ha declarat als mitjans abans de la manifestació unitria a Barcelona pel Dia Internacional de la Dona.

Verge ha dit que "les desigualtats, discriminacions i violncies contra les dones no són falles del sistema, sinó el propi sistema".

"Encara queden molts drets per conquerir", i ha assegurat que aquestes discriminacions que pateixen les dones s'agrava en el cas de les dones migrades i amb dificultats socioeconmiques.

També ha celebrat que 100.000 dones ja han recollit els productes menstruals gratuts a les farmcies de Catalunya des de dilluns, en el marc de la iniciativa 'La meva regla, les meves regles', i que 50.000 més ja els han reservat i els recolliran en les properes hores.