Actualitzat 24/07/2018 13:04

Un 61% dels catalans està d'acord en què els símbols empitjoren la convivència, segons un estudi

Un 23,9% està 'molt d'acord' i un 37,8 està 'parcialment d'acord', davant del desacord d'un 38,3

Gent caminant per Barcelona
Europa Press - Arxiu

BARCELONA, 24 jul. (EUROPA PRESS) -

Un 61,7% dels catalans està parcialment d'acord o molt d'acord en què els símbols polítics empitjoren la convivència a Catalunya, segons una enquesta de l'Institut català per la Pau (Icip).

L'enquesta porta per títol 'Percepció de la població de Catalunya sobre la convivència i seguretat' i es va dur a terme a partir de 1.003 entrevistes telefòniques que es van fer entre els mesos d'abril i maig del 2018.

Preguntats per si 'La presència de símbols, com per exemple banderes als carrers, empitjora la convivència', els enquestats es mostren un 38,3 de desacord; no obstant això un 37,8 està parcialment d'acord i un 23,9% està molt d'acord.

En aquesta enquesta s'ha inclòs la variable sobre les persones que se senten principalment espanyoles, tant català com espanyol, o principalment català i, els dos primers, consideren que empitjora la convivència més que els que se senten principalment catalans.

Així, el grau d'acord sobre que aquests símbols empitjoren la convivència suposa un 6,5 sobre deu pels que se senten principalment espanyols, un 6,6 pels quals se senten tan catalans com a espanyols i un 4,1 pels quals se senten principalment catalans.

PREVENCIÓ DE CONFLICTES

En l'enquesta es recull una pregunta sobre la manera en què Catalunya podria col·laborar en la pau i la seguretat mundial 'si algun dia Catalunya arribés a ser un estat independent'.

A aquesta pregunta, un 78% dels enquestats consideren que hauria de fer-ho 'Principalment amb polítiques de prevenció de conflictes, mediació internacional i defensa civil; un 8,5% creuen que hauria de fer-se 'Principalment amb un exèrcit propi' i un 13,5 no ho sap o no contesta.

L'estudi assegura que són més favorables al fet que aquesta implicació internacional amb la pau es faci a través de la prevenció, els joves, els que tenen més nivell d'estudis i els que se senten principalment catalans.

Contingut patrocinat