Publicat 13/02/2019 18:08

El 46% dels catalans veu inadequat el temps d'espera a Urgncies segons el CEO

Passadís amb boxs al centre d'urgncies d'atenció primria (CUAP) Grcia de Barc
EUROPA PRESS - Archivo

BARCELONA, 13 febr. (EUROPA PRESS) -

El 46% dels catalans considera que el temps d'espera a Urgncies mdiques fins a ser atesos de manera completa no és adequat, mentre que el 53,3% sí que ho veu bé, i el 0,7% 'no ho sap', segons una enquesta del Centre d'Estudis d'Opinió (CEO) de la Generalitat recollida per Europa Press.

Així ho han considerat les persones que asseguren haver anat a un servei d'urgncies mdiques en els darrers tres mesos, el 36,1% dels enquestats en aquest sondeig, dels quals un 22,9% havia consultat prviament atenció via telefnica --al 061 CatSalut Respon, 112 o un ambulatori--.

El percentatge de descontentament amb el temps d'espera augmenta fins al 55% en aquells que en els darrers tres mesos han acompanyat un malalt a un servei d'urgncies --el 40,3% del total--, entre els quals hi ha un 44,2% que va trobar adequada l'espera.

El 65,3% dels enquestats coneix el 061 CatSalut Respon, entre els quals hi ha un 89,9% que el troba útil, i el 69,6% valora positivament la informació rebuda en aquest servei telefnic.

Dut a terme per Gesop entre el 22 d'octubre i el 13 de novembre de l'any passat, aquest sondeig va comptar amb una mostra de 1.200 persones i amb un marge d'error del +-2,83%.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés