BARCELONA, 13 febr. (EUROPA PRESS) -
El 46% dels catalans considera que el temps d'espera a Urgncies mdiques fins a ser atesos de manera completa no és adequat, mentre que el 53,3% sí que ho veu bé, i el 0,7% 'no ho sap', segons una enquesta del Centre d'Estudis d'Opinió (CEO) de la Generalitat recollida per Europa Press.
Així ho han considerat les persones que asseguren haver anat a un servei d'urgncies mdiques en els darrers tres mesos, el 36,1% dels enquestats en aquest sondeig, dels quals un 22,9% havia consultat prviament atenció via telefnica --al 061 CatSalut Respon, 112 o un ambulatori--.
El percentatge de descontentament amb el temps d'espera augmenta fins al 55% en aquells que en els darrers tres mesos han acompanyat un malalt a un servei d'urgncies --el 40,3% del total--, entre els quals hi ha un 44,2% que va trobar adequada l'espera.
El 65,3% dels enquestats coneix el 061 CatSalut Respon, entre els quals hi ha un 89,9% que el troba útil, i el 69,6% valora positivament la informació rebuda en aquest servei telefnic.
Dut a terme per Gesop entre el 22 d'octubre i el 13 de novembre de l'any passat, aquest sondeig va comptar amb una mostra de 1.200 persones i amb un marge d'error del +-2,83%.