Romà aposta per fomentar l'ús social del català entre els joves
BARCELONA, 2 febr. (EUROPA PRESS) -
3Cat ha presentat aquest divendres el Pla d'Impuls Lingüístic per "reimpulsar" el català en tots els seus canals a través de 30 mesures que desenvoluparà els pròxims dos anys, informa en un comunicat.
L'objectiu és "contribuir a revertir la reculada de l'ús social del català" i una de les mesures és l'aposta pel doblatge en català, amb una previsió d'increment del 34% aquest any, i la cessió d'uns 1.000 doblatges i subtitulacions en català per les plataformes digitals.
També es preveu difondre més d'una vintena de programes sobre llengua per televisió i ràdio; incorporar una desena de continguts específics per a l'aprenentatge del català en els diferents espais de 3Cat; i a finals d'any s'espera impulsar dos videojocs en català.
El pla pretén a més "reconnectar el model lingüístic de 3Cat" amb els nens i adolescents a través de les xarxes socials, visibilitzar la diversitat d'accents del català, promovent la terminologia digital en català sense interferències de l'anglès o el castellà, i reimpulsant el portal lingüístic ésAdir.
CONSELL LINGÜÍSTIC ASSESSOR
La presidenta de 3Cat, Rosa Romà, ha assegurat que el pla té com a objectiu impulsar el català com a llengua d'ús social, especialment entre el públic jove, i ha recordat que els continguts digitals i les noves plataformes són un espai en què el català "és insignificant", i a parer seu ha de ser un element de cohesió.
També s'ha anunciat la creació del Consell Lingüístic Assessor de 3Cat, un òrgan extern constituït el novembre del 2023 i format per 10 divulgadors lingüístics: Rosa Agost, Aitor Carrera, Nicolau Dols, Mireia Farrús, Judit Freixa, Xavier Mas Craviotto, Neus Nogué, Blanca Palmada, Miquel Àngel Pradilla i Màrius Serra, en qualitat de president.