Publicat 12/09/2019 17:32

300 escoles i instituts catalans engegaran un programa pilot d'educació sexual i afectiva

Estudi, estudiar, estudiant, estudiants, classe, classes, aula, aules, alumne, alumnes, alumna, alumnes, collegi Pare Piquer de Madrid, ensenyament, ensenyar, educar, educació, aprenentatge, aprendre
EUROPA PRESS - Archivo

BARCELONA 12 set. (EUROPA PRESS) -

Unes 300 escoles i instituts públics catalans, en totes les etapes educatives obligatries, comenaran aquest curs un programa pilot sobre educació afectiva i sexual amb un enfocament interdisciplinari, han informat a Europa Press fonts de la Conselleria d'Educació de la Generalitat.

El programa Coeduca't, que es comenar a implantar a l'octubre des de P3 a quart d'ESO, preveu arribar a tots els centres públics catalans d'aquí tres anys i comenar amb escoles de referncia que ja treballen la coeducació, ha informat aquest dijous TV3.

La conselleria ha assegurat que s'introduiran continguts programats en la tutoria grupal i individual, i també activitats escolars i extraescolars amb aquesta perspectiva, adaptada a les necessitats de cada etapa.

El programa s'haur d'incorporar al projecte de direcció i al projecte educatiu del centre, i haur de comptar amb una persona referent --a més de crear un nou perfil professional específic de coeducació i perspectiva de gnere--.

El departament ha explicat que el programa no ser igual a tots els centres educatius, perqu s'adaptar a cada perfil, i que es far formació a docents, a més de treballar amb les universitats perqu també l'incloguin a les facultats.

La Generalitat ha explicat que el programa pilot es far en tres fases, sent aquest curs la primera amb 300 centres, i la previsió d'acabar-lo en el curs 2021-2022.