Actualitzat 30/03/2015 15:56

El 30% dels morts en accident de trànsit a Espanya tenia més de 65 anys

Jornada de seguridad vial de mayores de 70 años
Foto: EUROPA PRESS

La DGT demana a aquests conductors que diguin la veritat de la seva salut a les revisions mèdiques

   BARCELONA, 30 Mar. (EUROPA PRESS) -

   El 30% dels morts en accident de trànsit a Espanya tenia més de 65 anys, amb 476 víctimes del total de 1.680 que va haver-hi el 2013, l'últim any amb les xifres tancades, segons ha explicat aquest dilluns la directora de Trànsit, María Seguí, que ha puntualitzat que la meitat eren vianants.

   En una jornada organitzada per la Fundació Abertis centrada en la conducció dels més grans de 70 anys, Seguí ha detallat que els morts d'entre 65 i 74 anys van augmentar un 2% el 2013, però els d'entre 75 i 85 es van reduir un 13% i els de més de 85 només van augmentar en una persona.

   Segons ha detallat el president d'Abertis i de la Fundació Abertis, Salvador Alemany, a Espanya els accidents on hi ha implicades persones de més de 65 anys suposen un 10% del total.

   En aquest sentit, Seguí ha comentat que malgrat que aquest col·lectiu està implicat en un 10% del total d'accidents, els morts suposen un 30%, fet que s'explica perquè són persones més fràgils i les conseqüències dels sinistres són més greus per ells.

   Seguí ha explicat, dirigint-se als conductors d'aquesta edat, que "la DGT és una institució amiga i té interès que la població exerceixi el dret a la mobilitat".

EL CARNET NO ÉS "BLANC O NEGRE"

   Ha recordat que el carnet de conduir "no és blanc o negre", i hi ha modalitats intermèdies amb restriccions en funció de les capacitats i l'estat de salut del conductor, per la qual cosa ha demanat a les persones que siguin sinceres quan es renovin el document i diguin la veritat sobre la seva salut.

   "El nostre objectiu és que tot el món pugui moure's amb seguretat", ha insistit la directora de Trànsit, que ha recordat que hi ha actualment 200.000 persones grans de 65 anys amb permís de conduir, moltes amb més de 50 anys de conducció.

   Ha apostat per conscienciar les persones d'aquesta edat que hi ha molts aspectes de la conducció que han canviat amb els anys: les carreteres, els vehicles, la senyalització, i procurar que es vagin reciclant.

   Ha posat d'exemple que cada mes hi ha algun conductor que entra en una carretera en sentit contrari i causa accidents greus, simplement per no saber com funcionen les noves rotondes.

   Per Salvador Alemany, per garantir la seguretat de la conducció de persones de més de 70 anys cal "graduar-se amb les seves pròpies possibilitats", ja que l'experiència no pot suplir les facultats, per la qual cosa ha demanat prestar més atenció tant a la carretera i al carrer com a vianants.

RESPONSABILITAT PERSONAL

   Per la seva banda, el director del Centre Nacional d'Investigacions Cardiovasculars Carlos III (CNIC) de Madrid i director de l'Institut Cardiovascular del Mount Sinai Medical Center de Nova York, Valentí Fuster, ha recordat com s'ha anat prolongant l'esperança de vida i ha constatat que fins ara s'han dedicat més esforços en tractaments mèdics que en prevenció.

   Segons ell, "no hi ha edat per conduir. La biologia de cada persona és diferent i cal anar amb compte a fixar límits. És un tema de responsabilitat personal".

   Per aquesta raó, ha considerat que són clau tres elements: el coneixement, l'aptitud, la visió i els reflexos, i la malaltia.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés