Publicat 01/12/2014 14:10

17 empreses turístiques recapten 7.838 euros per al Casal dels Infants amb una campanya

El presidente de Apartur con la directora del Casal dels Infants
EUROPA PRESS

BARCELONA, 1 des. (EUROPA PRESS) -

L'Associació d'Apartaments Turístics de Barcelona (Apartur) ha recaptat aquest estiu, amb la segona edició del seu projecte 'Check In Solidari', un total de 7.838 euros --400 més que l'any anterior-- que es destinaran al Casal dels Infants del Raval de Barcelona, segons ha anunciat aquest dilluns el president de l'agrupació, David Riba.

17 empreses del sector han recaptat un euro solidari per cada reserva feta en apartaments turístics entre l'1 de juny i el 15 de setembre, una quantitat que es destinarà al projecte social 'Vincles', impulsat pel Casal dels Infants per donar suport a mares en risc d'exclusió amb nadons de fins a tres anys.

'Vincles' treballa amb 400 mares en situació d'aïllament social que, gràcies a aquest espai, poden trobarse amb dones en la seva mateixa situació i treballar en el seu projecte vital, obtenint més seguretat en un moment delicat com és el de tenir un nounat, ha explicat la directora general del Casal dels Infants, Rosa Balaguer.

El projecte ofereix diferents tipus d'activitats d'orientació i formació, destinades a trobar treball, crear una relació positiva amb el nadó i amb la resta de mares, així com millorar el coneixement de l'entorn i la llengua; té lloc en els barris del Raval (Barcelona), Llefià (Badalona), Fons (Santa Coloma de Gramenet) i el municipi de Salt (Girona).

UNA REPERCUSSIÓ LOCAL

Apartur va crear el 'Check in Solidari' --una iniciativa que es repetirà el pròxim any, "amb novetats"-- amb la intenció de fer més sostenible el turisme, gràcies a una acció en el territori on tenen presència que, a més, pretenen transmetre al turista, fent-li saber que la seva estada té una repercussió social a nivell local, ha apuntat Riba, que ha afegit que es tracta d'un tipus de turisme que té més contacte amb el barri que l'hoteler.

Des de l'associació han transmès la seva intenció d'afegir la informació del 'Check in Solidari' en les pàgines web de les empreses que col·laboren, com una forma de donar a conèixer el treball que el Casal dels Infants fa, des de fa 30 anys, acompanyant joves i famílies en moments de dificultat social, adaptant-se a noves realitats.

INICIATIVA SEMBLANT A ESPANYA

El president de la Federació Espanyola d'Associacions d'Habitatges i Apartaments Turístics (Fevitur), Pablo Zubicaray --que també forma part de Apartur--, ha considerat el projecte com una iniciativa molt interessant, destacant la necessitat de treballar perquè totes les empreses d'apartaments de Barcelona participin, i ha valorat la possibilitat de fer una iniciativa semblant amb les diferents ciutats espanyoles.

La directora general de Turisme de la Generalitat, Marian Muro, ha celebrat la iniciativa de les 17 empreses, i l'ha qualificat com una campanya que representa "un fet diferenciador, una oportunitat per a les empreses que podria extrapolar-se a tota Catalunya", tot i que ha afegit que de moment no es treballa des de l'administració en una campanya d'aquestes característiques.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés