Actualitzat 23/11/2018 19:52

16 anys de presó per a un home de Lleida per torturar 5 germans i abusar de 2 germanastres

Va obligar una germana a escriure una carta de comiat als seus pares ficant-la a la banyera i cridant-li que la mataria

Edifici judicial de Lleida
EUROPA PRESS

LLEIDA, 23 nov. (EUROPA PRESS) -

El jutjat penal número 3 de Lleida ha condemnat a setze anys de presó un veí d'un poble de Lleida per torturar els seus cinc germans i germanastres i per abusos sexuals de dues de les noies.

La sentència a la qual ha tingut accés Europa Press considera provat que l'acusat, que vivia al domicili familiar amb la dona del seu pare, dos germans --una nena i un nen-- i tres germanastres --dues nenes i un nen--, va sotmetre des del 2008 fins el 2014 els seus germans i germanastres a càstigs físics continuats i sense motiu aparent "al·legant petites infraccions comeses pels menors".

"Els càstigs consistien, entre d'altres, a donar-los fuetades amb un cable de telèfon, ordinador, cops amb espàtules de cuina, gairebé sempre fent-ho individualment i amenaçant dient-los que si algun s'atrevia a intercedir per la resta li correspondria un escarment", resa la sentència.

En ocasions, l'home obligava els seus germans a cercar instruments per pegar els altres aconseguint que l'obeïssin temorosos de les conseqüències que els podrien implicar si es negaven.

La sentència assenyala que l'acusat "va arribar a posar picant als genitals dels nens castigant-los fent que efectuessin flexions i sentadillas fins que queien exhausts" i a lligar-los de peus i mans al terra en roba interior.

"En una ocasió l'acusat va va obligar (una de les seves germanes) a escriure una carta de comiat als seus pares per acabar ficant-la a la banyera i dutxant-la amb aigua freda cridant-li que la mataria", recull la sentència.

La sentència condemna també l'acusat a indemnitzar els seus germans i germanastres amb 20.500 euros, 2.500 a cadascun i 4.000 a dues germanes.

Contingut patrocinat