Actualitzat 26/01/2016 11:54 CET

El 15% de les escoles catalanes no treballa la diversitat cultural

Aula de 2 años
CONSELLERIA EDUCACIÓN

La gran part tenen menys de 200 alumnes i un escàs nombre són d'origen estranger

LLEIDA, 26 gen. (EUROPA PRESS) -

El 15% de les escoles catalanes no realitza cap acció o activitat relacionada amb la diversitat cultural, segons un estudi de la Universitat de Lleida (UdL) elaborat durant el 2015 en els 380 centres d'infantil i primària existents en el curs 2013-2014, segons les dades de la Generalitat.

Així ho ha explicat aquest dimarts en un comunicat la UdL a partir de les conclusions de l'estudi 'La diversitat cultural i religiosa en els centres d'infantil i primària de Catalunya', del Grup d'Investigació Anàlisi Social i Educativa (Grase).

Han constatat que un 78% dels centres que no actuen en diversitat cultural asseguren no fer-ho perquè al centre no es dóna aquest escenari, mentre que un 3,4% afirmen que no cal fer res en aquest àmbit.

La major part --el 84%-- són centres que tenen menys de 200 alumnes, i un 37,1% només tenen fins a un 5% de presència d'alumnat d'origen estranger.

Pel que fa al 85% de les escoles que sí que treballen aquesta temàtica, un 60,3% ho fan en el currículum, un 32% organitzen jornades interculturals, un 27% adapten els menús i un 10,5% aborden la diversitat religiosa.

Aquestes són les actuacions que més s'executen en diversitat cultural i que són més comunes als centres que reben suport extern per treballar la diversitat i en els quals hi ha més presència d'alumnat forà.

Les accions menys usuals són les conferències (0,8%), l'adaptació curricular (1,1%), els projectes internacionals (1,3%) i la mediació intercultural (1,6%).

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés