Actualitzat 13/12/2018 16:56

15 sindicalistes dels Mossos es tanquen a la Conselleria per les seves condicions laborals


@SAP_MOSSOS

BARCELONA, 13 (EUROPA PRESS)

Un total de 15 representants sindicals dels Mossos d'Esquadra s'han tancat des d'aquest dijous al migdia en una sala de la Conselleria d'Interior en protesta pel desacord amb el departament per les seves condicions laborals.

Desenes d'agents de la policia catalana també han començat a concentrar-se al vestíbul de la Conselleria i davant de la façana del departament.

Diverses fonts sindicals han explicat a Europa Press que "l'administració s'ha aixecat de la taula de manera unilateral" quan el secretari general d'Interior, Brauli Duart, i el director general de Mossos, Andreu Martínez, estaven reunits amb els sindicats i amb el col·lectiu MosS.O.S.

El tancament ha començat mentre el conseller d'Interior, Miquel Buch, oferia en una altra planta una roda de premsa sobre una campanya de prevenció d'accidents de trànsit.

Preguntat pels periodistes, Buch ha explicat que l'acord amb els sindicats dels Mossos depenen del resultat d'una altra proposta d'acord que han fet als representants sindicals dels Bombers de la Generalitat, perquè els policies demanen la seva equiparació salarial amb els Bombers.

També ha dit que hi ha hagut moltes reunions i que dels 15 punts de reclamacions que els feien els agents dels Mossos, 12 ja estan solucionats o es troben en vies de solució.

RECLAMEN UNA "SOLUCIÓ CLARA"

En un vídeo difós a les xarxes socials recollit per Europa Press, un representant del col·lectiu MosS.O.S. ha explicat que s'han tancat a Interior perquè l'administració ha adoptat l'actitud de "menysprear" les seves peticions.

Ha afegit que en la reunió d'aquest dimecres a la Conselleria d'Economia "es va dir que hi hauria concrecions" a les seves sol·licituds però que aquest dijous encara no han arribat.

A més ha criticat que no s'estan complint els seus drets laborals i que no poden garantir la seguretat pública, per la qual cosa ha advertit: "No ens n'anirem d'aquí fins que vinguin amb una solució clara i concreta".

La reunió d'aquest dijous ha arribat després d'una primera trobada aquest dimecres amb el secretari general de Vicepresidència i d'Economia i Hisenda de la Generalitat, Albert Castellanos, i la directora de Serveis del departament d'Interior, Silvia Quesada, a la Conselleria d'Economia.

La seva principal reclamació és el compliment d'un acord del 2008 per a l'equiparació salarial dels Mossos d'Esquadra amb els Bombers de la Generalitat.

Durant la reunió d'aquest dimecres, uns 200 agents --segons la Guàrdia Urbana-- convocats per sindicats del cos policial català i del col·lectiu MosS.O.S. van tallar durant unes cinc hores la Gran Via de Barcelona en protesta per les seves condicions laborals.

Contingut patrocinat