Actualitzat 11/04/2023 11:10

Xavi Hernández: "Cal ser autocrítics, són dos punts perduts"

Xavi Hernández durant un partit del FC Barcelona
Irina R. Hipolito / Afp7 / Europa Press

MADRID, 11 abr. (EUROPA PRESS) -

L'entrenador del FC Barcelona, Xavi Hernández, ha assegurat que els ha passat "factura la falta d'efectivitat" en el partit d'aquest dilluns davant el Girona i que cal ser "autocrítics" i considerar que tot i que han perdut "dos punts", continuen en "una situació de privilegi" sobre el Reial Madrid.

"Són dues lectures diferents. Si pensem en el partit és una oportunitat perduda i són dos punts perduts, però l'altra és que estem a 13 punts i cal donar valor a aquesta Lliga perquè el Reial Madrid és un gran equip amb un gran entrenador. És una situació de privilegi tal com estem", ha subratllat Xavi Hernández en la roda de premsa després del partit.

El de Terrassa ha demanat "ser autocrítics" després d'aquest empat. "La sort és que el Reial Madrid va perdre a casa i tenim un punt més amb una jornada menys. És una pena, estem contrariats perquè volíem la victòria, hem tingut les ocasions, però no hem estat encertats", ha remarcat.

"He sentit que aquesta era la Lliga més barata dels últims anys i, com a mínim, em sorprèn i m'enfada una mica. Som a l'era 'post Messi', el club ha fet un esforç titànic per ser on som i l'equip s'hi deixa pell, però no podem controlar el que es parla i cal continuar treballant. Des de dins ho valorem moltíssim, però encara no hem fet res i cal guanyar la Lliga", ha afegit el català, que té "la sensació que quan el Barça guanya la Lliga es valora menys" i que no pensen "en rècords" de punts.

Xavi Hernández ha admès que "l'estat d'ànim és positiu", però que "falta aconseguir aquest títol, que és molt important", i s'ha referit al fet que l'afició coregés el nom de Leo Messi un altre cop. "En Leo genera il·lusió, a l'afició li genera molta il·lusió que torni, veurem si es dona, però ens hem d'enfocar en aquesta temporada que passa per aquests deu partits i per guanyar la Lliga", ha resolt.

Del partit, ha reconegut que els està costant tenir "efectivitat". "Ho hem intentat de totes les maneres i quan en generes tantes el més normal és encertar-ne una. La falta d'efectivitat ens ha passat factura", ha admès el de Terrassa, que ha posat al camp com a extrem Jordi Alba perquè buscava "l'última passada que ha faltat una altra vegada. "Ell és diferencial en això", ha ressaltat.

Finalment, el tècnic no amaga la importància de les baixes de Pedri i Frenkie de Jong al mig del camp perquè "gairebé sempre trien la millor opció, no la bàsica". "Et milloren la passada amb la possessió i això és diferencial en un futbol que ara és tan físic", ha conclòs.

Contingut patrocinat