Publicat 02/04/2023 12:08

Verstappen regna en el caos i Fernando Alonso no baixa del podi

Carlos Sainz acaba dotz per una sanció després de topar amb l'asturi en la ressortida

Lewis Hamilton, Max Verstappen, Rob Marshall i Fernando Alonso en el podi del Gran Premi d'Austrlia
Aapimage / Dpa

MADRID, 2 abr. (EUROPA PRESS) -

El pilot neerlands Max Verstappen (Red Bull) s'ha adjudicat aquest diumenge el catic Gran Premi d'Austrlia, tercera prova del Mundial de Fórmula 1, que ha hagut de ser interromput tres vegades per acabar amb els monoplaa entrant a la meta darrere del cotxe de seguretat, amb l'espanyol Fernando Alonso (Aston Martin) tercer per darrere del britnic Lewis Hamilton (Mercedes), i Carlos Sainz (Ferrari) dotz i últim després de ser sancionat amb cinc segons per emportar-se per davant l'asturi en la ressortida.

La primera bandera vermella ha arribat en la vuitena volta a Albert Park després que el tailands Alex Albon (Williams) ha perdut la part posterior del monoplaa en topar contra les barreres en el revolt 6. Verstappen, superat pels dos Mercedes en la sortida, era llavors segon per darrere de Hamilton i ha tingut problemes en la represa, per ha trobat el seu ritme i poc després ha atrapat el de Hamilton.

Quan el vigent campió es disposava a celebrar la victria, amb només dues voltes per davant, la cursa s'ha hagut de tornar a interrompre; el Haas del dans Kevin Magnussen ha xocat contra un mur i ha perdut el pneumtic posterior dret, i ha tornat a onejar la bandera vermella.

La FIA ha decidit reprendre la cursa amb una ressortida, per un accident múltiple, amb els Alpine xocant entre ells i Sainz emportant-se per davant Alonso, ha provocat una tercera bandera vermella. "Quina norma més estúpida! Reviseu, perqu fa un any a Silverstone va passar el mateix i es va reiniciar tot. Reviseu-lo rpid!", ha demanat Alonso per rdio, informant que el cotxe estava "bé".

Direcció de Cursa ha decidit reprendre la cita darrere del cotxe de seguretat en l'ordre de la sortida anterior, és a dir, amb el bicampió del món tercer i el madrileny quart, en considerar que els cotxes no havien passat pel primer sector i que cap avanament comptava.

A més, també informava d'una severa sanció de cinc segons a Sainz, que es quedava definitivament fora dels punts. "És inacceptable, han d'esperar fins al final de cursa i discutir-ho amb mi. Per favor, digueu-els-hi", deia al seu equip per rdio. No obstant aix, la penalització no s'ha revocat.

D'aquesta manera, Verstappen ha celebrat el seu segon triomf del curs per davant de Hamilton i d'Alonso, en una cursa que només han pogut acabar 12 cotxes. Així, s'aferma en el liderat del Mundial de Pilots amb 69 punts, per davant del seu company d'equip, el mexic Sergio 'Checo' Pérez (Red Bull), amb 54, i de l'asturi, amb 45.

Tot en una cita fantstica per a Aston Martin, que es manté en el segon lloc del Mundial de Constructors grcies també al quart lloc del canadenc Lance Stroll, just per davant d'un 'Checo' Pérez que ha executat una bona cursa per remuntar des de l'última posició de sortida fins a la cinquena.

Pitjor li han anat les coses a Ferrari, que a més de lamentar la sanció de Sainz, que ha quedat fora dels punts, ha hagut de veure com el monegasc Charles Leclerc havia d'abandonar després de topar amb Stroll en el revolt 3 durant la primera volta; l'actual subcampió del món només acumula sis punts en tres curses.

Les 'fletxes platejates', per la seva banda, no han pogut culminar el 'sorpasso', si bé han celebrat el podi de Hamilton. El britnic George Russell, que ha arribat a liderar la cita després d'avanar 'Mad Max' en la sortida, s'ha vist llastrat per les successives banderes grogues i vermelles abans d'haver-se de retirar amb el seu monoplaa en flames.

Contingut patrocinat